24ωρες... ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΧΩΡΙΣ ΟΡΙΑ...ΣΤΕΙΛΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΟΥ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΙΔΗΣΗ...Συνεχής ροή Ειδήσεων από όλο τον Κόσμο.. Σελίδα Ενημέρωσης Και Σάτιρας...

Τρίτη

Τι θα συμβεί τώρα με τα μεγάλα έργα



Του Δημήτρη Δελεβέγκου

Με επ’ αόριστον καθυστέρηση βρίσκεται αντιμέτωπη η εκκίνηση της «νέας γενιάς» μεγάλων έργων υποδομής καθώς μέχρι να …γεννήσει η κάλπη, οι εν εξελίξει διαγωνισμοί δεν αναμένεται ..

να προχωρήσουν. Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, οι τραπεζίτες μέχρι να σχηματιστεί το νέο κυβερνητικό σχήμα δεν πρόκειται να εγκρίνουν τη χρηματοδότηση καινούργιων έργων.

Στον αντίποδα, projects, όπως οι μεγάλοι οδικοί άξονες που υλοποιούνται ήδη, βρίσκονται, προς στιγμήν, «εκτός κινδύνου» υπό την προϋπόθεση, βέβαια, ότι η νέα κυβέρνηση θα παραμείνει προσηλωμένη στον ευρωπαϊκό προσανατολισμό της χώρας.

Στο «περίμενε»

Ειδικότερα, το έργο του αεροδρομίου στο Καστέλι του οποίου ο διαγωνισμός εκδήλωσης ενδιαφέροντος παρατάθηκε πρόσφατα για την Τρίτη 17 Φεβρουαρίου, αναμένεται ότι θα οδηγηθεί σε νέα παράταση. Για το έργο, προϋπολογισμού 800 εκατ. ευρώ, ενδιαφέρονται οι κοινοπραξίες Ελλάκτωρ-Vinci, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ACS και J&P ΑΒΑΞ - Bouygues.

Ωστόσο, το συγκεκριμένο έργο είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις προβλέψεις για την πορεία του ελληνικού τουρισμού, όπως και του κυκλοφοριακού φόρτου (μαζί με τον αερολιμένα θα κατασκευαστούν οι γειτονικοί οδικοί άξονες), μεγέθη που είναι δύσκολο να προσδιοριστούν εωσότου να διασαφηνιστεί η πολιτική που θα εφαρμόσει το νέο οικονομικό επιτελείο. Εν ολίγοις, η αδυναμία προσδιορισμού του χρηματοοικονομικού μοντέλου αναμένεται να οδηγήσει σε νέα παράταση το αεροδρόμιο Καστελίου.

Σε εκκρεμότητα βρίσκεται και η αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης του οδικού άξονα Κόρινθος- Τρίπολη-Καλαμάτα που τελεί υπό την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και εν συνεχεία της Βουλής. Το «παρήγορο» με το συγκεκριμένο έργο είναι ότι έχει αποπερατωθεί σε ποσοστό 95%, συρρικνώνοντας τη διαδρομή από την Αθήνα προς τη μεσσηνιακή πρωτεύουσα σε περίπου 2 ώρες και μερικά λεπτά. Ωστόσο, εωσότου εγκριθεί η αναθεωρημένη σύμβαση παραχώρησης, θα εκκρεμεί η ολοκλήρωση του κλάδου Λεύκτρο-Σπάρτη και του περιφερειακού δρόμου της Καλαμάτας, με το έργο να εμφανίζει χρηματοδοτικό «κενό» 250-300 εκατ. ευρώ.

Το δρόμο της παράτασης αναμένεται να ακολουθήσει και το έργο του έργου της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας-προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ- του οποίου η ημερομηνία υποβολής προσφορών έχει παραταθεί για την 3η Φεβρουαρίου. Η υποθαλάσσια σήραγγα θα έχει μήκος περίπου 1,1 χλμ. και με τις οδικές προσβάσεις θα φτάσει περίπου τα 3 χιλιόμετρα, από τον ανισόπεδο Περάματος μέχρι τoν Α/Κ Παλουκίων. Ανάλογη αναμένεται να είναι η «μοίρα» της υποθαλάσσιας ζεύξης Λευκάδας – Αιτωλοακαρνανίας, με την ημερομηνία του διαγωνισμού εκδήλωσης ενδιαφέροντος να έχει οριστεί, μόλις πέντε ημέρες πριν από τις εθνικές εκλογές, ήτοι στις 20 Ιανουαρίου.

Λιγότερες από…48 ώρες διαθέτει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών προκειμένου να τηρήσει τη δέσμευσή της σχετικά με τη γραμμή 4 του μετρό. Να προχωρήσει, δηλαδή, στη δημοπράτηση του πρώτου τμήματος από το Άλσος Βεΐκου μέχρι το Γουδή, μιας και στη συνέντευξη Τύπου της 25ης Σεπτεμβρίου ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης είχε εξαγγείλει τη δημοπράτηση του κομματιού αυτού, κόστους κατασκευής 1,2 δισ. ευρώ, μέσα στον Δεκέμβριο. Η εκκίνηση του διαγωνισμού θα γίνει τον Δεκέμβριο και θα διαρκέσει έναν χρόνο. Το αρχικό χρονοδιάγραμμα προβλέπει ότι ο διαγωνισμός θα διαρκέσει ένα χρόνο, με τις κατασκευαστικές εργασίες να ξεκινούν αρχές 2016 και να αναμένεται να ολοκληρωθούν μετά από επτά χρόνια.

Εκτελούνται κανονικά

Την ίδια στιγμή, η ανισορροπία που δημιουργήθηκε σε πολιτικό επίπεδο δεν επηρεάζει την υλοποίηση των κατασκευαστικών εργασιών στους τέσσερις μεγάλους οδικούς άξονες (Ολυμπία Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Ιόνια Οδός και Ε-65). Και αυτό επειδή τα συγκεκριμένα έργα, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 8 δισ. ευρώ, είναι «δεμένα» με συμβάσεις που έχουν εγκριθεί από τη Βουλή, την Ευρωπαϊκή Ένωση και δεκάδες εγχώριες και ξένες τράπεζες.

Χωρίς προβλήματα- σχετιζόμενα με το αυξημένο πολιτικό ρίσκο των ημερών- εκτελείται η επέκταση της γραμμής 3 του μετρό προς τον Πειραιά που υλοποιεί η κοινοπραξία J&P Avax-Ghella-Alstom Transport. Ήδη το έργο έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό άνω του 20%.

Τέλος, χωρίς «αναταράξεις», λόγω των επικείμενων εκλογών, υλοποιεί η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Salini Impregilo το Κέντρο Πολιτισμού Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος στο Φάληρο. Το έργο, προϋπολογισμού 566 εκατ. ευρώ, που χρηματοδοτείται αποκλειστικά από το ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί έως το 2016.



Πηγή:www.capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου