Μετά το 1994 και την ανάθεση του μεγαλύτερο έργου της εποχής ( σύμβαση 7430) ,εν μια- κυριολεκτικά- νυκτί από τον κ. Π. Λάμπρου και το ΠαΣοΚ, στις εταιρείες SIEMENS και INTRACOM, στα χρόνια που ακολούθησαν οι συγκεκριμένες εταιρείες δεν έπαψαν ποτέ να αναλαμβάνουν έργα, είτε επικρατώντας σε διαγωνισμούς, είτε με απευθείας αναθέσεις (270.000 ψηφιακές παροχές τον Μάρτιο του 1996 και ακόμα 338.000 ψηφιακές παροχές τον Ιανουάριο του 1997).
Εν τω μεταξύ η Ελλάδα ως μέλος της Ε.Ε. είχε λάβει προθεσμία να αναθέτει προγραμματικές συμφωνίες έως και τις 31 Δεκεμβρίου 1997. Από την πρώτη ημέρα του 1998 γίνονταν υποχρεωτικοί οι διεθνείς διαγωνισμοί.
Υπουργός Μεταφορών ( ένα υπουργείο που αγόραζε ...βαγόνια, λεωφορεία, αεροπλάνα και ...ψηφιακές παροχές) ήταν ο κ. Καστανίδης. Έχοντας δει ....πώς λειτουργεί το σύστημα υπογραφής συμβάσεων και καταβολής προμηθειών, στις 30 Αυγούστου του 1997 παραιτήθηκε, αναφέροντας, μεταξύ άλλων, στην επιστολή του προς τον πρωθυπουργό κ. Σημίτη, ότι «ορισμένοι εκλαμβάνουν την παρουσία μου στο υπουργείο Μεταφορών ως εμπόδιο στην ...ελεύθερη άσκηση των παιγνίων τους».
Ο κ. Καστανίδης ήταν ο έκτος υπουργός Μεταφορών που έφευγε υπό .....ανώμαλες συνθήκες, σε ένα χρονικό διάστημα μόλις τεσσάρων ετών.
Τη θέση του ανέλαβε ο κ. Τάσος Μαντέλης, ο οποίος υπέγραψε τον Δεκέμβριο του 1997, λίγο πριν εκπνεύσει η διορία της Ε.Ε., την ανάθεση έργων ύψους 373 δισεκατομμυρίων δραχμών στις εταιρείες INTRACOM του κ. Σ. Κόκκαλη και SIEMENS .
Μέχρι και το 2002, τελευταίο έτος υλοποίησης των προγραμματικών συμφωνιών, με τις ....επεκτάσεις... που έγιναν τα ενδιάμεση έτη, το συνολικό κόστος τους είχε αγγίξει τα ...565 δισεκατομμύρια δραχμές.
Πρόσφατα ο κ. Μαντέλης δήλωσε ότι ο ίδιος δεν φέρει καμιά ευθύνη για την υπογραφή των προγραμματικών συμφωνιών. Υπεύθυνοι, λέει, είναι τα ΔΣ του ΟΤΕ και οι ...υπηρεσιακοί παράγοντες , οι οποίοι είναι επιφορτισμένοι με τον έλεγχο, τη διαπραγμάτευση της σύμβασης καθώς επίσης και την επιλογή του προμηθευτή.
Ο ίδιος, αναφέρει ο κ. Μαντέλης, απλά υπέγραψε μια σύμβαση την οποία... του είχαν εισηγηθεί.
Μεταξύ των μελών στα ΔΣ του ΟΤΕ εκείνης της περιόδου -όπως για παράδειγμα το 2002- φιγουράρουν ονόματα , όπως, του στελέχους του ΠαΣοΚ και σημερινού υπόδικου κ. Σκαρπέλη, του υπάλληλου του ΟΤΕ και μέλος της Κ.Ε. του ΠαΣοΚ κ. Λ. Αγγέλου, του τότε πρόεδρου της ΓΣΕΕ και μέλος της Κ.Ε. του ΠαΣοΚ κ.Πολυζογόπουλου και του ....σημερινού επικεφαλής των Ευρωβουλευτών του ΠαΣοΚ , πρώην οικονομικού συμβούλου του κ. Γ. Παπανδρέου και σημερινού εκπροσώπου τύπου του κόμματος ....κ. Παπακωνσταντίνου !!
Οι ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ του ΟΤΕ ( τα ΔΣ δηλαδή) εκείνης της περιόδου (1997-2004) δεν έκαναν χρήση των ευνοϊκών όρων που προβλέπονταν στις συμβάσεις με τη SIEMENS και ΔΕΝ ΑΣΚΟΥΣΑΝ τα συμβατικά δικαιώματα που προβλέπονταν, ΖΗΜΙΩΝΟΝΤΑΣ τον ΟΤΕ και κατ’ επέκταση το Ελληνικό Δημόσιο με εκατομμύρια ευρώ προς όφελος της γερμανικής εταιρίας.
Αυτό αποκαλύπτεται και από το εσωτερικό έγγραφο της SIEMENS,όπου ο πρώην γενικός διευθυντής της SIEMENS HELLAS κ. Πρόδρομος Μαυρίδης αναφέρει προς τους ελεγκτές της μητρικής εταιρείας κκ. Burgard, Hafner και Huppert,(8 Μαρτίου 2006), ότι προς τον σκοπόν τούτον:«Οι πολυάριθμες ....πριμοδοτήσεις (sic !) ήταν απαραίτητες, ιδίως επειδή η ΔΙΟΙΚΗΣΗ του ΟΤΕ (το ΔΣ δηλαδή) τα προηγούμενα χρόνια είχε αντικατασταθεί πλήρως, συνολικά τέσσερις φορές και γι’ αυτό το λόγο έπρεπε να ....διασφαλιστεί ότι ΔΕΝ θα μεταβαλλόταν τίποτα, ως προς τη συμφέρουσα για τη SIEMENS ....ακολουθούμενη πρακτική».
Καλό θα είναι όλα αυτά-των τελευταίων τεσσάρων άρθρων της ιστορικής ανασκ(ολ)όπησης της 20ετιας της...MISENS-να τα θυμόμαστε, ...Γιατί λαός χωρίς μνήμη , είναι λαός χωρίς αύριο!
Εν τω μεταξύ η Ελλάδα ως μέλος της Ε.Ε. είχε λάβει προθεσμία να αναθέτει προγραμματικές συμφωνίες έως και τις 31 Δεκεμβρίου 1997. Από την πρώτη ημέρα του 1998 γίνονταν υποχρεωτικοί οι διεθνείς διαγωνισμοί.
Υπουργός Μεταφορών ( ένα υπουργείο που αγόραζε ...βαγόνια, λεωφορεία, αεροπλάνα και ...ψηφιακές παροχές) ήταν ο κ. Καστανίδης. Έχοντας δει ....πώς λειτουργεί το σύστημα υπογραφής συμβάσεων και καταβολής προμηθειών, στις 30 Αυγούστου του 1997 παραιτήθηκε, αναφέροντας, μεταξύ άλλων, στην επιστολή του προς τον πρωθυπουργό κ. Σημίτη, ότι «ορισμένοι εκλαμβάνουν την παρουσία μου στο υπουργείο Μεταφορών ως εμπόδιο στην ...ελεύθερη άσκηση των παιγνίων τους».
Ο κ. Καστανίδης ήταν ο έκτος υπουργός Μεταφορών που έφευγε υπό .....ανώμαλες συνθήκες, σε ένα χρονικό διάστημα μόλις τεσσάρων ετών.
Τη θέση του ανέλαβε ο κ. Τάσος Μαντέλης, ο οποίος υπέγραψε τον Δεκέμβριο του 1997, λίγο πριν εκπνεύσει η διορία της Ε.Ε., την ανάθεση έργων ύψους 373 δισεκατομμυρίων δραχμών στις εταιρείες INTRACOM του κ. Σ. Κόκκαλη και SIEMENS .
Μέχρι και το 2002, τελευταίο έτος υλοποίησης των προγραμματικών συμφωνιών, με τις ....επεκτάσεις... που έγιναν τα ενδιάμεση έτη, το συνολικό κόστος τους είχε αγγίξει τα ...565 δισεκατομμύρια δραχμές.
Πρόσφατα ο κ. Μαντέλης δήλωσε ότι ο ίδιος δεν φέρει καμιά ευθύνη για την υπογραφή των προγραμματικών συμφωνιών. Υπεύθυνοι, λέει, είναι τα ΔΣ του ΟΤΕ και οι ...υπηρεσιακοί παράγοντες , οι οποίοι είναι επιφορτισμένοι με τον έλεγχο, τη διαπραγμάτευση της σύμβασης καθώς επίσης και την επιλογή του προμηθευτή.
Ο ίδιος, αναφέρει ο κ. Μαντέλης, απλά υπέγραψε μια σύμβαση την οποία... του είχαν εισηγηθεί.
Μεταξύ των μελών στα ΔΣ του ΟΤΕ εκείνης της περιόδου -όπως για παράδειγμα το 2002- φιγουράρουν ονόματα , όπως, του στελέχους του ΠαΣοΚ και σημερινού υπόδικου κ. Σκαρπέλη, του υπάλληλου του ΟΤΕ και μέλος της Κ.Ε. του ΠαΣοΚ κ. Λ. Αγγέλου, του τότε πρόεδρου της ΓΣΕΕ και μέλος της Κ.Ε. του ΠαΣοΚ κ.Πολυζογόπουλου και του ....σημερινού επικεφαλής των Ευρωβουλευτών του ΠαΣοΚ , πρώην οικονομικού συμβούλου του κ. Γ. Παπανδρέου και σημερινού εκπροσώπου τύπου του κόμματος ....κ. Παπακωνσταντίνου !!
Οι ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ του ΟΤΕ ( τα ΔΣ δηλαδή) εκείνης της περιόδου (1997-2004) δεν έκαναν χρήση των ευνοϊκών όρων που προβλέπονταν στις συμβάσεις με τη SIEMENS και ΔΕΝ ΑΣΚΟΥΣΑΝ τα συμβατικά δικαιώματα που προβλέπονταν, ΖΗΜΙΩΝΟΝΤΑΣ τον ΟΤΕ και κατ’ επέκταση το Ελληνικό Δημόσιο με εκατομμύρια ευρώ προς όφελος της γερμανικής εταιρίας.
Αυτό αποκαλύπτεται και από το εσωτερικό έγγραφο της SIEMENS,όπου ο πρώην γενικός διευθυντής της SIEMENS HELLAS κ. Πρόδρομος Μαυρίδης αναφέρει προς τους ελεγκτές της μητρικής εταιρείας κκ. Burgard, Hafner και Huppert,(8 Μαρτίου 2006), ότι προς τον σκοπόν τούτον:«Οι πολυάριθμες ....πριμοδοτήσεις (sic !) ήταν απαραίτητες, ιδίως επειδή η ΔΙΟΙΚΗΣΗ του ΟΤΕ (το ΔΣ δηλαδή) τα προηγούμενα χρόνια είχε αντικατασταθεί πλήρως, συνολικά τέσσερις φορές και γι’ αυτό το λόγο έπρεπε να ....διασφαλιστεί ότι ΔΕΝ θα μεταβαλλόταν τίποτα, ως προς τη συμφέρουσα για τη SIEMENS ....ακολουθούμενη πρακτική».
Καλό θα είναι όλα αυτά-των τελευταίων τεσσάρων άρθρων της ιστορικής ανασκ(ολ)όπησης της 20ετιας της...MISENS-να τα θυμόμαστε, ...Γιατί λαός χωρίς μνήμη , είναι λαός χωρίς αύριο!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου