24ωρες... ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΧΩΡΙΣ ΟΡΙΑ...ΣΤΕΙΛΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΟΥ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΙΔΗΣΗ...Συνεχής ροή Ειδήσεων από όλο τον Κόσμο.. Σελίδα Ενημέρωσης Και Σάτιρας...

Πέμπτη

ΠΑΡΑΝΟΜΑ διόδια στο δρόμο Κορίνθου-Πάτρας-Πύργου

diodia.jpg

Όποιος πει πως ο δρόμος Κορίνθου-Πατρών-Πύργου-Τσακώνας (μερικοί τον αποκαλούν ειρωνικά «εθνική οδό») είναι απαράδεκτος και θανατηφόρος ούτε πρωτοτυπεί ούτε επιλύει το πρόβλημα. Δεκαετίες τώρα ο δρόμος-φονιάς έχει στείλει στον τάφο χιλιάδες. Τις τελευταίες 2 εβδομάδες μόνο σημειώθηκαν πολύνεκρα τροχαία με σύνολο 10 νεκρούς.

Αρκετοί ζητούν σε φιλολογικό επίπεδο έργα βελτίωσης μόνο όποτε τα φώτα της δημοσιότητας το επιβάλλουν. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της παράστασης που έκαναν πρόσφατα οι νομάρχες των εμπλεκομένων νομών (ο Δ. Κατσικόπουλος της Αχαΐας, ο Ε. Σώκος της Αιτωλοακαρνανίας και ο Χ. Καφύρας της Ηλείας) οι οποίοι ζητούν από το ΥΠΕΧΩΔΕ αναστολή είσπραξης διοδίων μέχρι της αποκατάστασης ασφαλών συνθηκών χρήσης της οδού.

Έργα βελτίωσης είπατε; Μα είναι δυνατόν; Εδώ ανεβάζουν την τιμή των διοδίων ώστε οι νεκροί να καταθέτουν στο χάρο το υστέρημα τους έτσι όπως οι αρχαίοι πλήρωναν κόμιστρο στο βαρκάρη που τους οδηγούσε στον Άδη. Το εκπληκτικότερο: Τα νέα αυτά χαράτσια δεν προορίζονται καν για τον κρατικό κορβανά αλλά για τους μεγαλοεργολάβους. Τα «αυτοχρηματοδοτούμενα» έργα, όπως της μετατροπής του βόρειου άξονα Πελοποννήσου σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, στηρίζονται σε χρηματοδότηση από την είσπραξη διοδίων υπέρ των εργολάβων, μάλιστα από τη φάση έναρξης και όχι μετά την ολοκλήρωση των έργων. Σημειώστε ότι στο πλαίσιο της σύμβασης πρώτη υποχρέωση του παραχωρησιούχου είναι η βελτίωση της οδικής ασφάλειας στα επικίνδυνα σημεία της εθνικής οδού του βόρειου άξονα Πελοποννήσου. Γιατί δεν έχουν γίνει έργα βελτίωσης του δρόμου-καρμανιόλα; Εξαιτίας των εργολαβικών προσφυγών στην ΕΕ.

Το ενδιαφέρον είναι αλλού. Ο Νομάρχης Αχαΐας Δ. Κατσικόπουλος κάλεσε τους οδηγούς που περνούν από το δρόμο-γκιλοτίνα να μην πληρώνουν διόδια επειδή αυτά είναι παράνομα με βάση το κοινοτικό δίκαιο. Πράγματι, η ΕΕ θεωρεί παράνομη την επιβολή διοδίων σε δρόμους που δεν πληρούν τους ελάχιστους όρους ασφαλείας, όπως έχουν θεσπιστεί από αυτήν. Κι όπως είναι φανερό, η συγκεκριμένη «εθνική οδός» δεν πληροί ούτε έναν όρο ασφαλείας.

Και μια άθλια «λεπτομέρεια»: ο Κατσικόπουλος δήλωσε σε ΜΜΕ της Αχαΐας ότι «πολλοί από τους ξένους οδηγούς λεωφορείων και πούλμαν που κινούνται από Πάτρα προς Αθήνα δεν πληρώνουν διόδια, χωρίς να αντιμετωπίζουν κυρώσεις, αφού οι αρμόδιοι αποφεύγουν να αντιδράσουν για να μην ανοίξει το θέμα»! Σε απλά ελληνικά, αυτό σημαίνει πως οι πάντες γνωρίζουν την κρατική κλοπή στους οδηγούς, κάνουν την πάπια σε όποιον ξέρει τα δικαιώματα του με απώτερο στόχο να μη μαθευτεί ευρέως και ξυπνήσουν και οι ιθαγενείς. Να αναρωτηθούμε από πότε το ξέρει ο Κατσικόπουλος και όλοι οι υπεύθυνοι και το βγάζουν τώρα; Μάλλον είναι μάταιο.

Το θέμα είναι πως πράγματι υπάρχει τέτοια οδηγία. Πρόκειται για την «ΟΔΗΓΙΑ 1999/62/ΕΚ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 17ης Ιουνίου 1999» η οποία προβλέπει πως νοείται ως αυτοκινητόδρομος «κάθε οδός η οποία έχει μελετηθεί και κατασκευαστεί ειδικά για την κυκλοφορία αυτοκινήτων οχημάτων, η οποία δεν εξυπηρετεί τις παρόδιες ιδιοκτησίες και η οποία: i) εκτός από ορισμένα σημεία της ή εκτός από προσωρινές διευθετήσεις, διαθέτει, για τις δύο κατευθύνσεις της κυκλοφορίας, διακεκριμένα οδοστρώματα τα οποία χωρίζονται μεταξύ τους είτε με διαχωριστική νησίδα που δεν προορίζεται για την κυκλοφορία, είτε, κατ’ εξαίρεση, με άλλα μέσα, ii) δεν διασταυρώνεται στο ίδιο επίπεδο με άλλη οδό, με σιδηροδρομική ή τροχιοδρομική γραμμή ή με λωρίδα για πεζούς, iii) χαρακτηρίζεται συγκεκριμένα ως αυτοκινητόδρομος»

Επίσης δείτε τι αναφέρει το Άρθρο 7:

«2. α) Διόδια και τέλη χρήσης επιβάλλονται μόνο στους χρήστες αυτοκινητοδρόμων ή άλλων οδών με περισσότερες από μια λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, όταν οι οδοί αυτές έχουν χαρακτηριστικά ανάλογα προς τα χαρακτηριστικά των αυτοκινητοδρόμων καθώς και στους χρήστες γεφυρών, σηράγγων και ορεινών διαβάσεων».

Όλα αυτά τα ξέρουν οι πάντες. Όμως, τα αποσιωπούν για να τα παίρνουν από τους Έλληνες οδηγούς όσο ζουν (πολλές φορές και λίγα λεπτά πριν το θάνατο τους).

Τελικά, παρά τα πολιτικάντικα κίνητρα του, ο Κατσικόπουλος έχει δίκιο σ’ ένα πράγμα: η ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΥΠΑΚΟΗ από όλους τους οδηγούς που χρησιμοποιούν το δρόμο-γκιλοτίνα είναι ΕΠΙΒΕΒΛΗΜΕΝΗ. Στο κάτω κάτω, η ίδια οδηγία αναφέρει ρητά πως «τα διόδια και τα τέλη χρήσης δεν επιτρέπεται να εισάγουν, άμεσα ή έμμεσα, διακρίσεις λόγω της ιθαγένειας του μεταφορέα ή της προέλευσης ή του προορισμού του οχήματος».ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου