ΟΣΕ: Φεύγουν 3.000 με εθελουσία και μετατάξεις
Στην πιο «καυτή πατάτα» που καλείται να τη διαχειριστεί χωρίς άλλες καθυστερήσεις εξελίσσεται για την κυβέρνηση ο ΟΣΕ. Στη δυσκολότερη οικονομική συγκυρία για τη χώρα, ο ΟΣΕ μοιάζει με βόμβα έτοιμη να εκραγεί, καθώς τα συσσωρευμένα ελλείμματά του είναι τετραπλάσια από... εκείνα της κρατικής Ολυμπιακής! Για την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών ο ΟΣΕ αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα- δεδομένου ότι η Ολυμπιακή έχει ιδιωτικοποιηθεί - και πλέον επιλέγει ένα πιο σφιχτό χρονοδιάγραμμα από αυτό του οκταμήνου που αρχικά είχε υιοθετήσει (τον περασμένο Οκτώβριο), για να παρουσιάσει το νέο σχέδιο εξυγίανσης και αναδιάρθρωσης του Οργανισμού. Στόχος του υπουργείου Μεταφορών είναι τους τρεις επόμενους μήνες να βρεθεί κατ΄ αρχάς και κατά προτεραιότητα λύση για το προσωπικό του ΟΣΕ, καθώς εγκαταλείπεται το σχέδιο της «μισθωτής εφεδρείας» (συγκεκαλυμμένες απολύσεις) που είχε αποφασίσει να εφαρμόσει η κυβέρνηση της Ν.Δ. Ο υπουργός Μεταφορών Δημ. Ρέππας έχει δεσμευθεί απέναντι στους εργαζόμενους ότι «το υπουργείο δεν θα διαχειριστεί απλώς τον ΟΣΕ, αλλά αυτή την τετραετία θα βάλει τις βάσεις για τον σιδηρόδρομο των επόμενων δεκαετιών». Τα συσσωρευμένα ελλείμματα που έχουν εκτιναχθεί άνω των 9,4 δισ. ευρώ, έναντι 3,5 δισ. ευρώ το 2003, και το γεγονός ότι ο ΟΣΕ έχει καθημερινά ζημιές 2,2 εκατ. ευρώ, πιέζουν τη νέα ηγεσία του υπουργείου να συντάξει άμεσα το νέο σχέδιο (αφού γίνουν αλλαγές στο τιμόνι του Οργανισμού) και να αρχίσει την υλοποίησή του. Ήδη, η σχέση εσόδων- εξόδων στον ΟΣΕ είναι 1 προς 8, καθώς ετησίως ο Οργανισμός εισπράττει περίπου 100 εκατ. ευρώ, ενώ πληρώνει 360 εκατ. ευρώ μόνο για τόκους και 400 εκατ. ευρώ για δαπάνες μισθοδοσίας! Πλήρης διάλυση Το όλο εγχείρημα θεωρείται εξαιρετικά δύσκολο, καθώς τα «έργα και οι ημέρες» της προηγούμενης κυβέρνησης στον ΟΣΕ έχουν προκαλέσει διοικητική και επιχειρησιακή διάλυση. Οι ενέργειες και οι παραλείψεις των τελευταίων διοικήσεων του ΟΣΕ, υπό την ανοχή ή την καθοδήγηση της πολιτικής ηγεσίας, δρομολόγησαν μια πρωτοφανή αρνητική πορεία του Οργανισμού, η οποία χαρακτηρίζεται κυρίως από υπέρογκα ελλείμματα, σκάνδαλα σε διαγωνισμούς και προμήθειες, απαξίωση του τρένου ως του πλέον ασφαλούς μέσου μεταφοράς και απουσία σχεδιασμού για το μέλλον του ΟΣΕ στην αγορά των σιδηροδρόμων, η οποία σταδιακά απελευθερώ- νεται. tanea
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου