Στο Forum για την Ελλάδα από την πρώτη στιγμή έχουμε ξεκαθαρίσει ότι βασικός μας στόχος είναι η κατάθεση προτάσεων και η ανάληψη πρωτοβουλιών που θα οδηγήσουν σε ένα σαρωτικό σχέδιο αλλαγών και μεταρρυθμίσεων με στόχο να βάλουν την αγορά αλλά και την Ελλάδα σε κίνηση. Ταυτόχρονα κεντρική μας προτεραιότητα είναι η διαφύλαξη της κοινωνικής ενότητας και αλληλεγγύης έτσι ώστε να μην επιτρέψουμε στην κρίση να οδηγήσει την μια κοινωνική ή επαγγελματική ομάδα να στρέφεται κατά της άλλης.
Τα όσα παρακολουθούμε τις τελευταίες ημέρες στον κλάδο της αγοράς των οδικών μεταφορών, μόνο σε τριτοκοσμική χώρα παραπέμπουν.
Οι πολίτες ταλαιπωρούνται και οι όποιες προσπάθειες λειτουργίας της αγοράς υπονομεύονται.
• Ο τουρισμός, οι εξαγωγές, το εμπόριο δέχονται ένα ακόμη χτύπημα που επιδεινώνει το ήδη δυσμενές περιβάλλον μέσα στο οποίο λειτουργούν την τελευταία περίοδο.
• Η κυβέρνηση με τη πάγια τακτική της να τα αποδίδει τα πάντα στην τρόικα και το μνημόνιο και να μην επιχειρηματολογεί θετικά υπέρ των αναγκαίων για την ελληνική οικονομία αλλαγών αμφιταλαντεύτηκε για πολύ καιρό χάνοντας πολύτιμο χρόνο μεταξύ μιας «ψευτοαπελευθέρωσης» και μιας ουσιαστικής παρέμβασης στη συγκεκριμένη αγορά. Όταν κατέληξε να κάνει το δεύτερο προχώρησε χωρίς φαντασία και χωρίς κίνητρα που θα οδηγούσαν σε αντιστάθμιση των προνομίων που θα έχαναν κυρίως οι νεότεροι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων.
• Οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων που εργάζονται όλα αυτά τα χρόνια σε συνθήκες προστατευόμενης αγοράς και με ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση, δίνουν μάχες οπισθοφυλακής. Αποκλείουν αεροδρόμια και λιμάνια. Μπλοκάρουν τα δυιλιστληρια. Βάζουν εμπόδια στις εθνικές οδούς. Εκβιάζουν ολόκληρη την υπόλοιπη αγορά αλλά και την Ελληνική κοινωνία στο σύνολο της.
• Οι πολίτες αναγκάζονται να στοιβάζονται σε ουρές χιλιομέτρων έξω από τα βενζινάδικά και προμηθεύονται καύσιμα με το «δελτίο» λες και βρισκόμαστε σε συνθήκες κατοχής ή πολέμου
Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο.
Η θέση μας είναι απλή και σαφής.
Το άνοιγμα της αγοράς πρέπει να προχωρήσει ταχύτατα σε όλα τα κλειστά επαγγέλματα.
Ιδιαίτερα σε ότι αφορά τις οδικές μεταφορές, αρκεί κανείς να επισημάνει ότι:
- παντού στο εξωτερικό ο καθένας μπορεί να ενοικιάσει με φτηνό κόστος ένα φορτηγό για να κάνει τις μεταφορές του, στην Ελλάδα είναι υποχρεωμένος να πληρώσει και το αντίστοιχο χαράτσι
- στον υπόλοιπο κόσμο επιχειρηματίες της αγοράς μπορούν με απλές διαδικασίες και μικρό- ανταγωνιστικό κόστος να αποκτήσουν οχήματα μεταφοράς (πχ πρατηριούχοι) στην Ελλάδα αυτό είναι απαγορευτικό
- ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη και στις ΗΠΑ προκειμένου να κάνει κάποιος μια μετακόμιση πληρώνει 100- 200 ευρώ , στην Ελλάδα απαιτούνται 600 - 800
Τα οφέλη από την απελευθέρωση της συγκεκριμένης αγοράς θα είναι άμεσα και προφανή. Θα υπάρξουν νέες θέσεις απασχόλησης, το κόστος για τις επιχειρήσεις θα μειωθεί και οι πιθανότητες να πέσουν οι τιμές καταναλωτή αυξάνονται και επιπλέον δημιουργούνται οι συνθήκες για να επενδύσουν οι επαγγελματίες του κλάδου σε εξελιγμένες τεχνολογίες.
Χωρίς μισόλογα, αστερίσκους και υποσημειώσεις είμαστε υπέρ του ανοίγματος της συγκεκριμένης αγοράς, όχι γιατί μας το ζητά η τρόικα ή γιατί μας το επιβάλλει το μνημόνιο αλλά γιατί στη κατάσταση που βρίσκεται η Ελλάδα σήμερα βασικό ζητούμενο είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων. Και ανταγωνιστικότητα με στρεβλώσεις και κλειστά επαγγέλματα δεν μπορεί να υπάρξει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου