Σε προσωρινή ακινησία περίπου 10.000 ΙΧ αυτοκινήτων προχώρησαν τις προηγούμενες ημέρες οι ιδιοκτήτες τους στη Θεσσαλονίκη, αδυνατώντας να καλύψουν τα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας, αλλά και το κόστος συντήρησης και κυκλοφορίας των οχημάτων τους.
Μετά την περσινή «έκρηξη» που προκλήθηκε στις εφορίες από..
την κατάθεση 14.000 πινακίδων, εξαιτίας των αυξήσεων που είχαν ανακοινωθεί τότε για τα τέλη κυκλοφορίας του 2010 στα παλαιότερα οχήματα, φέτος σειρά πήραν οι ιδιοκτήτες ακόμη και σχετικά καινούργιων αυτοκινήτων, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης.
«Είχαμε πολύ μεγάλη προσέλευση πολιτών που δεν περιμέναμε, καθώς δεν άλλαξαν σημαντικά τα τέλη όπως είχε συμβεί πέρσι. Εφεραν και πινακίδες από καινούργια αυτοκίνητα, πενταετίας και κάτω. Το εντυπωσιακό είναι ότι στην αίτηση που υποβάλλουν για τα αίτια ακινησίας σχεδόν όλοι δήλωσαν ''για οικονομικούς λόγους''», σημείωσε υπάλληλος του Τμήματος Αυτοκινήτων ΔΟΥ της Θεσσαλονίκης.
Τα δεδομένα
Σύμφωνα με τους προϊσταμένους των ΔΟΥ της Θεσσαλονίκης, παρόλο που ο αριθμός των πινακίδων που κατατέθηκαν φέτος είναι περίπου 10% - 40% μικρότερος από πέρσι, εντούτοις είναι πολύ μεγαλύτερος από όλες τις προηγούμενες χρονιές.
Σημειώνεται ότι φέτος, μέχρι και χτες που έληξε η προθεσμία, προχώρησαν σε προσωρινή ακινησία του οχήματος καταθέτοντας τις πινακίδες περίπου 10.000 άτομα, ενώ πέρσι είχαν ξεπεράσει τις 14.000. Την αμέσως προηγούμενη χρονιά, το 2008, δεν είχαν κατατεθεί για ακινησία περισσότερες από 6.000 πινακίδες.
Ενδεικτικά, στη Ζ΄ ΔΟΥ φέτος κατατέθηκαν 1.150 πινακίδες κυκλοφορίας (περίπου 1.800 είχαν παραδοθεί πέρσι, στη ΔΟΥ Νεαπόλεως πάνω από 1.380 (1.600 πέρσι), στη ΔΟΥ Ιωνίας 1.040 (1.450 πέρσι), ενώ στις υπόλοιπες ΔΟΥ παραδόθηκε μεγάλος αριθμός πινακίδων, μειωμένος όμως σε σύγκριση με την περσινή χρονιά.
Υψηλές δαπάνες
Σύμφωνα με εκτιμήσεις εφοριακών αλλά και εμπόρων της αγοράς αυτοκινήτου, εκτός από τα «τσουχτερά» τέλη κυκλοφορίας ειδικά στα νέα οχήματα ακόμη και χαμηλού κυβισμού, οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων θέλησαν να απαλλαγούν από το συνολικό κόστος συντήρησης (ασφάλεια, τέλη, συνεργεία), αλλά και κυκλοφορίας τους (καύσιμα), που έχει εκτιναχτεί στα ύψη. Σε πολλές περιπτώσεις, πολίτες προχώρησαν σε προσωρινή ακινησία του δεύτερου οχήματος της οικογένειας, το οποίο πλέον αδυνατούν να συντηρήσουν.
Ακόμη και καινούργια
«Καθημερινά βλέπουμε να ακινητοποιούνται. Ακόμη και καινούργια και πολυτελή αυτοκίνητα. Η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη, ειδικά για όσα χρησιμοποιούν καύσιμο τη βενζίνη. Για τα συνεργεία, εκτιμώ ότι μετά την κρίση που περάσαμε σταδιακά θα αυξάνεται η κίνηση, καθώς ανεβαίνει ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου, αφού δεν αγοράζουν καινούργια και θα χρειάζονται σέρβις και επισκευές», σημείωσε ο Αναστάσιος Λυκάρτσης, πρόεδρος του Συλλόγου Πτυχιούχων Μηχανικών Ιδιοκτητών Συνεργείων Επισκευής Αυτοκινήτων του νομού Θεσσαλονίκης.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΕΚΛΑΡΗΣ
-agelioforos.gr
Μετά την περσινή «έκρηξη» που προκλήθηκε στις εφορίες από..
την κατάθεση 14.000 πινακίδων, εξαιτίας των αυξήσεων που είχαν ανακοινωθεί τότε για τα τέλη κυκλοφορίας του 2010 στα παλαιότερα οχήματα, φέτος σειρά πήραν οι ιδιοκτήτες ακόμη και σχετικά καινούργιων αυτοκινήτων, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης.
«Είχαμε πολύ μεγάλη προσέλευση πολιτών που δεν περιμέναμε, καθώς δεν άλλαξαν σημαντικά τα τέλη όπως είχε συμβεί πέρσι. Εφεραν και πινακίδες από καινούργια αυτοκίνητα, πενταετίας και κάτω. Το εντυπωσιακό είναι ότι στην αίτηση που υποβάλλουν για τα αίτια ακινησίας σχεδόν όλοι δήλωσαν ''για οικονομικούς λόγους''», σημείωσε υπάλληλος του Τμήματος Αυτοκινήτων ΔΟΥ της Θεσσαλονίκης.
Τα δεδομένα
Σύμφωνα με τους προϊσταμένους των ΔΟΥ της Θεσσαλονίκης, παρόλο που ο αριθμός των πινακίδων που κατατέθηκαν φέτος είναι περίπου 10% - 40% μικρότερος από πέρσι, εντούτοις είναι πολύ μεγαλύτερος από όλες τις προηγούμενες χρονιές.
Σημειώνεται ότι φέτος, μέχρι και χτες που έληξε η προθεσμία, προχώρησαν σε προσωρινή ακινησία του οχήματος καταθέτοντας τις πινακίδες περίπου 10.000 άτομα, ενώ πέρσι είχαν ξεπεράσει τις 14.000. Την αμέσως προηγούμενη χρονιά, το 2008, δεν είχαν κατατεθεί για ακινησία περισσότερες από 6.000 πινακίδες.
Ενδεικτικά, στη Ζ΄ ΔΟΥ φέτος κατατέθηκαν 1.150 πινακίδες κυκλοφορίας (περίπου 1.800 είχαν παραδοθεί πέρσι, στη ΔΟΥ Νεαπόλεως πάνω από 1.380 (1.600 πέρσι), στη ΔΟΥ Ιωνίας 1.040 (1.450 πέρσι), ενώ στις υπόλοιπες ΔΟΥ παραδόθηκε μεγάλος αριθμός πινακίδων, μειωμένος όμως σε σύγκριση με την περσινή χρονιά.
Υψηλές δαπάνες
Σύμφωνα με εκτιμήσεις εφοριακών αλλά και εμπόρων της αγοράς αυτοκινήτου, εκτός από τα «τσουχτερά» τέλη κυκλοφορίας ειδικά στα νέα οχήματα ακόμη και χαμηλού κυβισμού, οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων θέλησαν να απαλλαγούν από το συνολικό κόστος συντήρησης (ασφάλεια, τέλη, συνεργεία), αλλά και κυκλοφορίας τους (καύσιμα), που έχει εκτιναχτεί στα ύψη. Σε πολλές περιπτώσεις, πολίτες προχώρησαν σε προσωρινή ακινησία του δεύτερου οχήματος της οικογένειας, το οποίο πλέον αδυνατούν να συντηρήσουν.
Ακόμη και καινούργια
«Καθημερινά βλέπουμε να ακινητοποιούνται. Ακόμη και καινούργια και πολυτελή αυτοκίνητα. Η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη, ειδικά για όσα χρησιμοποιούν καύσιμο τη βενζίνη. Για τα συνεργεία, εκτιμώ ότι μετά την κρίση που περάσαμε σταδιακά θα αυξάνεται η κίνηση, καθώς ανεβαίνει ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου, αφού δεν αγοράζουν καινούργια και θα χρειάζονται σέρβις και επισκευές», σημείωσε ο Αναστάσιος Λυκάρτσης, πρόεδρος του Συλλόγου Πτυχιούχων Μηχανικών Ιδιοκτητών Συνεργείων Επισκευής Αυτοκινήτων του νομού Θεσσαλονίκης.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΕΚΛΑΡΗΣ
-agelioforos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου