Κατασχέσεις, παροπλισμοί σκαφών, απολύσεις του 60% των ναυτικών που απασχολούν και εικόνα εγκατάλειψης εμφανίζει ο κλάδος του θαλάσσιου τουρισμού, σύμφωνα με δημοσίευμα της «Ισοτιμίας», χτυπημένος από τις κυβερνητικές παλινωδίες και την έλλειψη ενδιαφέροντος από το κράτος.
Σε αυτό κλίμα ήδη κάποια σκάφη αλλάζουν σημαία, ενώ τα περισσότερα μεταφέρονται σταδιακά στις πολυάριθμες μαρίνες της Τουρκίας.
Όπως τονίζει ο Αντώνης Στελλιάτος, πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών ......
Τουρισμού, «μετά την πτώση κατά 80% του κλάδου κατά το 2010, ακολουθεί το 2011 με τον κλάδο των ιστιοπλοϊκών να έχει ανοίξει με νέα πτώση 7%, ενώ στα επανδρωμένα σκάφη άνω των 12 ατόμων μέχρι σήμερα από όσο γνωρίζω δεν έχει γίνει κανένας ναύλος».
Τουρισμού, «μετά την πτώση κατά 80% του κλάδου κατά το 2010, ακολουθεί το 2011 με τον κλάδο των ιστιοπλοϊκών να έχει ανοίξει με νέα πτώση 7%, ενώ στα επανδρωμένα σκάφη άνω των 12 ατόμων μέχρι σήμερα από όσο γνωρίζω δεν έχει γίνει κανένας ναύλος».
Την ίδια ώρα, συνεχίζει, τα πλοία μένουν παροπλισμένα καθώς η ζήτηση είναι μικρότερη της προσφοράς, με αποτέλεσμα πολλοί επιχειρηματίες να μην μπορούν να καλύψουν τις δανειακές υποχρεώσεις τους.
Την τελευταία διετία έχουν κατασχεθεί περίπου 40 επαγγελματικά πλοία (από 15-40 μέτρα). «Πρέπει να γίνει εκτεταμένη διαφημιστική καμπάνια....
. που να καθησυχάζει τους ξένους για τα επίπεδα ασφάλειας στην Ελλάδα, αλλιώς ο κλάδος θα έχει την ίδια πορεία και το 2011», σημειώνει ο κ. Στελλιάτος.
. που να καθησυχάζει τους ξένους για τα επίπεδα ασφάλειας στην Ελλάδα, αλλιώς ο κλάδος θα έχει την ίδια πορεία και το 2011», σημειώνει ο κ. Στελλιάτος.
Μάλιστα τελευταία λόγω της έκτακτης εισφοράς που έχει επιβληθεί από πέρυσι στα σκάφη τα οποία ελλιμενίζονται πέραν των 60 ημερών στην Ελλάδα, παρατηρείται κύμα φυγής από τα ελληνικά λιμάνια με κατεύθυνση την Ιταλία, την Κροατία και την Τουρκία.
Σημειώνεται πως ο εγχώριος στόλος των σκαφών αναψυχής αριθμεί 3.500 πλοία. Από αυτά τα 2.700 είναι ιστιοπλοϊκά (φιλοξενούν μέχρι 10 άτομα και δεν έχουν πλήρωμα). Τα υπόλοιπα απασχολούν μόνιμο προσωπικό 4-9 άτομα (ανάλογα με το μέγεθός τους). Δηλαδή, περίπου 3.000 Έλληνες ναυτικούς (αξιωματικούς, υπαξιωματικούς και ναύτες) ασφαλισμένους στο ΝΑΤ.
Το καλοκαίρι προσλαμβάνονται περίπου 10.000 εποχικοί υπάλληλοι για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες του ξενοδοχειακού μέρους, δηλαδή πλήρωμα, καμαρότοι, μάγειροι κ.λπ.
Το καλοκαίρι προσλαμβάνονται περίπου 10.000 εποχικοί υπάλληλοι για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες του ξενοδοχειακού μέρους, δηλαδή πλήρωμα, καμαρότοι, μάγειροι κ.λπ.
Αντί λοιπόν η κυβέρνηση και ο αρμόδιος υφυπουργός Τουρισμού κ. Νικητιάδης να συμβάλουν τα μέγιστα στην επικοινωνιακή «κάλυψη» των κατόχων επαγγελματικών σκαφών με ναυλοσύμφωνα «μαϊμού», πιο εποικοδομητικό θα ήταν να βρουν λύσεις, να προχωρήσουν σε παρεμβάσεις και έργα ανάπτυξης έτσι ώστε ένα σημαντικό κομμάτι του ελληνικού τουρισμού , το οποίο συμβάλει κατά μεγάλο ποσοστό στο ΑΕΠ της χώρας μας, να μην αναγκαστεί να «μεταναστεύσει» στα παράλια της Τουρκίας.
Bookmark It
Να φύγουν όλα τα σκάφη, δεν τα χρειάζεται η ελληνική οικονομία, έχουμε δανεικά από το ΔΝΤ.
ΑπάντησηΔιαγραφή