την ανάπτυξη του φυτού και το θωρακίζει απέναντι στη βροχή ή
την ανομβρία όμοια και το είδος της παιδείας επιδρά στη διαμόρφωση
της προσωπικότητας και δημιουργεί στον άνθρωπο ισχυρές εσωτερικές
αντιστάσεις απέναντι σε εξωτερικούς αλλοτριωτικούς παράγοντες. Αυτό
ακριβώς επιθυμούν την αλλοτρίωση. Τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν
σήμερα στο χώρο της παιδείας δεν μπορούν να επιλυθούν με το επίπεδο
σκέψης που τα δημιούργησε γιατί δεν υπάρχουν ιδέες, υπάρχουν μόνο
άνθρωποι που κουβαλούν τις ιδέες, κι αυτές παίρνουν το μπόϊ του
ανθρώπου που τις κουβαλάει.
Όλοι τους έχουν μια αχαλίνωτη επιθυμία να γίνουμε καλύτεροι,
να μας μάθουν τα πάντα, πλην εκείνων που αξίζει να μάθουμε.
Και πάντα οι ανάγκες μας συμπίπτουν με τις δικές τους επιθυμίες.
Μόνο που αυτή τη φορά οι επιθυμίες τους οδηγούν στη δημιουργία ανίκανων
και τιποτένιων. Έπαψε να υφίσταται ότι ο λογικός άνθρωπος... προσαρμόζεται
στον κόσμο. Επιμένουν να προσπαθούν να προσαρμόσουν τον κόσμο στα
μέτρα τους. Συνεπώς η πρόοδός μας εξαρτάται από τον παραλογισμό. Δεν
είναι βέβαια σπάνιο φαινόμενο ο παραλογισμός σε άτομα. Σε ομάδες, κόμματα,
κράτη και εποχές είναι μάλλον ο κανόνας.
Το χειρότερο σημάδι των καιρών μας όμως είναι ότι το χαρτί της τουαλέτας
γίνεται όλο και πιο χοντρό, ενώ το χαρτί των βιβλίων όλο και πιο λεπτό.
Υπάρχει βέβαια και κάτι που ξεχνούν οι ιθύνοντες μέσα στον παραλογισμό τους.
Ο τόπος μας προχωρούσε πάντα με τις εξαιρέσεις του, έτσι θα
προχωρήσουμε και στο μέλλον.
ΥΠΑΤΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου