Βαρύς εξακολουθεί να παραμένει -παρά την πτωτική τάση των τελευταίων χρόνων - ο φόρος αίματος των τροχαίων στους ελληνικούς δρόμους.
Όπως προκύπτει ....
από τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η χώρα μας βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις (τέταρτη θέση από το τέλος) των χωρών ΕΕ από πλευράς βελτίωσης του επιπέδου οδικής ασφάλειας, με 92 νεκρούς-θύματα των τροχαίων ατυχημάτων ανά εκατομμύριο κατοίκων. Σε χειρότερη θέση βρίσκονται μόνο η Λιθουανία, η Ρουμανία και η Πολωνία. Η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας συζητήθηκε στη σημερινή συνάντηση της Διυπουργικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κάρολο Παπούλια. Στη διάρκεια της συνάντησης τονίστηκε ότι θα πρέπει να ενταθούν οι δράσεις του στρατηγικού σχεδίου οδικής ασφάλειας, που προβλέπει μείωση κατά 50% των νεκρών από οδικά δυστυχήματα μέχρι το 2020. Ως βάση του σχεδίου αυτού είχε τεθεί το 2010 που οι νεκροί είχαν φτάσει τους 1.280. Ο πρόεδρος της Δημοκρατίας δήλωσε ότι, «το 2012 είχαμε εκατοντάδες νεκρούς και χιλιάδες τραυματίες, οι περισσότεροι από τους οποίους έμειναν ανάπηροι». Δεν μπορεί, τόνισε, «να σηκώσει η πατρίδα μας τέτοιο βάρος και τέτοιες απώλειες σε αίμα, πρέπει κάτι να κάνουμε». Ο κ. Παπούλιας, ζήτησε από όλους τους εμπλεκόμενους, πολιτικούς και επιστημονικούς φορείς, να συντονιστούν για να περιοριστεί το πρόβλημα, με την ανάληψη συγκεκριμένων μέτρων. Πάντως, σύμφωνα με την Κομισιόν, θετικό είναι το γεγονός ότι το ποσοστό θανάτων στη χώρα μας μειώθηκε κατά 10% το 2012 και κατά 9% το 2011. Βάσει των στοιχείων της Τροχαίας, το 2012 σημειώθηκαν συνολικά 12.187 τροχαία εκ των οποίων τα 899 θανατηφόρα, τα 1.189 σοβαρά και τα 10.099 πιο ελαφρά. Ο αριθμός των νεκρών από τροχαία έφτασε τους 976, ενώ βαριά τραυματίστηκαν 1.443 άτομα και ελαφρά 13.675. Οι αιτίες Η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, η υπερβολική ταχύτητα και η απόσπαση της προσοχής καταγράφηκαν ως βασικές αιτίες για αρκετά από τα τροχαία ατυχήματα, ενώ σε ο,τι αφορά τα θανατηφόρα τροχαία, στο 38% είχε προηγηθεί εκτροπή, στο 33% σύγκρουση και στο 18% παράσυρση πεζού. Πολλά από τα τροχαία συμβαίνουν σε κατοικημένες περιοχές, ενώ οι πιο επικίνδυνες ώρες είναι οι νυχτερινές, καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία, τα πιο πολλά θανατηφόρα τροχαία σημειώνονται από τα μεσάνυχτα έως τις 7 το πρωί και ακολουθούν οι ώρες μεταξύ 5 το απόγευμα και 9 το βράδυ και 1 μετά το μεσημέρι έως 5 το απόγευμα. Το ΠΑΣΟΚ Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ και υπεύθυνος Μεταφορών, Νίκος Σηφουνάκης, με αφορμή τη σύσκεψη στην Προεδρία της Δημοκρατίας, δήλωσε ότι το ΠΑΣΟΚ προτείνει συγκεκριμένες δράσεις, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων ένταξη μαθημάτων οδικής ασφάλειας και κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολικά προγράμματα και καθορισμό δράσεων προτεραιότητας για τη βελτίωση της κυκλοφοριακής συμπεριφοράς των οδηγών. Παράλληλα, τόνισε ότι απαιτούνται καλύτερες και ασφαλέστερες υποδομές οδικών δικτύων και ενίσχυση των σύγχρονων μέσων επιτήρησης, όπως κάμερες, ραντάρ, αλκοολόμετρα.
από τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η χώρα μας βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις (τέταρτη θέση από το τέλος) των χωρών ΕΕ από πλευράς βελτίωσης του επιπέδου οδικής ασφάλειας, με 92 νεκρούς-θύματα των τροχαίων ατυχημάτων ανά εκατομμύριο κατοίκων. Σε χειρότερη θέση βρίσκονται μόνο η Λιθουανία, η Ρουμανία και η Πολωνία. Η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας συζητήθηκε στη σημερινή συνάντηση της Διυπουργικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κάρολο Παπούλια. Στη διάρκεια της συνάντησης τονίστηκε ότι θα πρέπει να ενταθούν οι δράσεις του στρατηγικού σχεδίου οδικής ασφάλειας, που προβλέπει μείωση κατά 50% των νεκρών από οδικά δυστυχήματα μέχρι το 2020. Ως βάση του σχεδίου αυτού είχε τεθεί το 2010 που οι νεκροί είχαν φτάσει τους 1.280. Ο πρόεδρος της Δημοκρατίας δήλωσε ότι, «το 2012 είχαμε εκατοντάδες νεκρούς και χιλιάδες τραυματίες, οι περισσότεροι από τους οποίους έμειναν ανάπηροι». Δεν μπορεί, τόνισε, «να σηκώσει η πατρίδα μας τέτοιο βάρος και τέτοιες απώλειες σε αίμα, πρέπει κάτι να κάνουμε». Ο κ. Παπούλιας, ζήτησε από όλους τους εμπλεκόμενους, πολιτικούς και επιστημονικούς φορείς, να συντονιστούν για να περιοριστεί το πρόβλημα, με την ανάληψη συγκεκριμένων μέτρων. Πάντως, σύμφωνα με την Κομισιόν, θετικό είναι το γεγονός ότι το ποσοστό θανάτων στη χώρα μας μειώθηκε κατά 10% το 2012 και κατά 9% το 2011. Βάσει των στοιχείων της Τροχαίας, το 2012 σημειώθηκαν συνολικά 12.187 τροχαία εκ των οποίων τα 899 θανατηφόρα, τα 1.189 σοβαρά και τα 10.099 πιο ελαφρά. Ο αριθμός των νεκρών από τροχαία έφτασε τους 976, ενώ βαριά τραυματίστηκαν 1.443 άτομα και ελαφρά 13.675. Οι αιτίες Η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, η υπερβολική ταχύτητα και η απόσπαση της προσοχής καταγράφηκαν ως βασικές αιτίες για αρκετά από τα τροχαία ατυχήματα, ενώ σε ο,τι αφορά τα θανατηφόρα τροχαία, στο 38% είχε προηγηθεί εκτροπή, στο 33% σύγκρουση και στο 18% παράσυρση πεζού. Πολλά από τα τροχαία συμβαίνουν σε κατοικημένες περιοχές, ενώ οι πιο επικίνδυνες ώρες είναι οι νυχτερινές, καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία, τα πιο πολλά θανατηφόρα τροχαία σημειώνονται από τα μεσάνυχτα έως τις 7 το πρωί και ακολουθούν οι ώρες μεταξύ 5 το απόγευμα και 9 το βράδυ και 1 μετά το μεσημέρι έως 5 το απόγευμα. Το ΠΑΣΟΚ Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ και υπεύθυνος Μεταφορών, Νίκος Σηφουνάκης, με αφορμή τη σύσκεψη στην Προεδρία της Δημοκρατίας, δήλωσε ότι το ΠΑΣΟΚ προτείνει συγκεκριμένες δράσεις, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων ένταξη μαθημάτων οδικής ασφάλειας και κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολικά προγράμματα και καθορισμό δράσεων προτεραιότητας για τη βελτίωση της κυκλοφοριακής συμπεριφοράς των οδηγών. Παράλληλα, τόνισε ότι απαιτούνται καλύτερες και ασφαλέστερες υποδομές οδικών δικτύων και ενίσχυση των σύγχρονων μέσων επιτήρησης, όπως κάμερες, ραντάρ, αλκοολόμετρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου