Aπό τον Αριστοτέλη Ανδρεάδη
Γεννημένος στην Αθήνα, το 1938, τελείωσε το Γυμνάσιο Αναβρύτων και σπούδασε χημικός
στα Πανεπιστήμια της Θεσσαλονίκης και του Ντάρμστατ. Εργάστηκε και ήταν ο τελευταίος ιδιοκτήτης της «Χρωματουργίας Πειραιώς»... γνωστότερης και σαν «ΧΡΩΠΕΙ». Η εταιρεία εξελίχθηκε σαν κλάδος της χημικής βιομηχανίας μετά την εργαστηριακή ανακάλυψη της ανιλίνης, παραγώγου του άνθρακα, υλικού που χρησιμοποιήθηκε για την παραγωγή συνθετικών χρωστικών υλών, οι οποίες υποκατέστησαν τα φυσικά χρώματα κυρίως στην κλωστοϋφαντουργία.
Κάτω από την ηγεσία και την καθοδήγηση του Σωτήρη Σοφιανόπουλου, η εταιρεία κατοχύρωσε παγκόσμιες πατέντες για παυσίπονα όπως Kalmol, Algon κ.α. Ειδικεύτηκε στην αναπτυξιακή έρευνα και τεχνολογία,. Μεταξύ άλλων, κατασκεύασε τα πρώτα ελληνικά όπλα μετά το 1974, έχοντας μάλιστα ξεκινήσει την κατασκευή βαλλιστικών πυραύλων. Ωστόσο η παραγωγή σταμάτησε.
Στα εργαστήρια της η ΧΡΩΠΕΙ συνέθεσε και το προωθητικό υγρό πυραύλων Υδραζίνη, ενώ στα ναυπηγεία Αυλίδος κατασκεύασε τορπιλακάτους, μια ακόμα προσπάθεια που σταμάτησε για άγνωστους λόγους.
Η ΧΡΩΠΕΙ για λογαριασμό του Υπουργείου Εθνικής Αμύνης έφερε σε πέρας υλικό εφαρμοσμένης έρευνας υψηλοτάτης τεχνολογίας με άκρως απόρρητη σύμβαση, το οποίο χαρακτηρίστηκε εθνικό θέμα υψίστης ασφάλειας, αλλά ποτέ δεν προσκλήθηκε στις δοκιμές.
Παράλληλα, το 1972 απέδειξε ότι η σόγια ευδοκιμεί στη χώρα μας. Ωστόσο οι προσπάθειες για βιομηχανική εκμετάλλευση και πάλι ναυάγησαν. Ο ίδιος δεν πτοήθηκε. Κατασκεύασε το πρώτο εργοστάσιο παρασκευής πρωτεϊνούχων αλεύρων υψηλής περιεκτικότητας σε οξέα. Την τεχνολογία ζήτησε εκτός των άλλων κρατών και η Βουλγαρία με ανταλλαγή τεχνολογίας παραγωγής κιτρικού οξέος, αλλά το κράτος δεν επέτρεψε τη συνεργασία αυτή και διέταξε το κλείσιμο του εργοστασίου.
Παρήγαγε το πρώτο ελληνικό πετρέλαιο στο Κερί Ζακύνθου
Το 1977 ο Σωτήρης Σοφιανόπουλος παρήγαγε το πρώτο ελληνικό πετρέλαιο στο Κερί Ζακύνθου και κατέληξε στα δικαστήρια κατηγορούμενος από την κρατική μηχανή, παρόλο που είχε πάρει δύο άδειες.
Στη συνέχεια παραιτήθηκε από τη διοίκηση της ΧΡΩΠΕΙ (η εταιρεία στις αρχές του 1980 εντάσσεται στις προβληματικές επιχειρήσεις και κλείνει οριστικά λίγα χρόνια αργότερα) και ασχολήθηκε με την μελέτη του «ελληνικού προβλήματος», γράφοντας βιβλία και κάνοντας εκπομπές σε μικρής εμβέλειας ραδιοτηλεοπτικά μέσα. Το 1981 ίδρυσε το Κόμμα του Ελληνισμού, με το οποίο συμμετείχε ανεπιτυχώς σε εκλογικές αναμετρήσεις. Από το 1990 αφιερώθηκε στο ζήτημα των πανωτοκίων για τα οποία τελικά ο Άρειος Πάγος αποφάνθηκε μόλις το 1997 ότι είναι παράνομα.
Συμμετείχε στους αγώνες αυτοκινήτων
Ο Σωτήρης Σοφιανόπουλος συμμετείχε για πολλά χρόνια στους ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτων με μεγαλύτερη επιτυχία του την κατάκτηση του πανελλήνιου πρωταθλήματος ταχύτητας το 1968 και του πρωταθλήματος Ράλι το 1973.
Ήταν παντρεμένος με την ηθοποιό Τζένη Ρουσσέα, με την οποία χώρισαν χρόνια αργότερα έχοντας αποκτήσει μια κόρη, την Έλλη.
ΧΡΩΠΕΙ_ Σωτήριος Σοφιανόπουλος>Μία συναρπαστική ιστορία
Το 1883 ιδρύεται στον Πειραιά από το Λειβαρτζινό Σπήλιο Οικονομίδη η μικρή Ο.Ε. με την επωνυμία «Σπήλιος Α. Οικονομίδης και Σία», που πολύ γρήγορα επεκτάθηκε. Έτσι, το 1899 μεταφέρεται σε πολύ μεγαλύτερες εγκαταστάσεις στο Νέο Φάληρο, με τη νέα της μορφή ως βιομηχανία χρωμάτων και την επωνυμία «ΧΡΩΜΑΤΟΥΡΓΕΙΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ», γνωστότερη σαν ΧΡΩΠΕΙ. Εκτός από τον ιδρυτή της εργάσθηκαν σε αυτή και οι τέσσερις άλλοι αδελφοί του Σπήλιου, οι Λεόντιος, Κλεομένης, Χαρίλαος και Γεώργιος, παιδιά του Αναγνώστη Οικονομίδη, από τη συνοικία Απανάκρη του Λειβαρτζίου. Στη επιχείρηση απασχολήθηκαν ακόμα και οι εξ αγχιστείας συγγενείς Σωτήριος Σοφιανόπουλος και Αχιλλέας Καραμεσίνης, από το Σοπωτό και τη Βλασία, αντίστοιχα.
Το 1950 η εταιρία περνάει στην αποκλειστική διαχείριση του Σ. Σοφιανόπουλου. Τότε επιχειρείται παραγωγή και νέων προϊόντων, όπως ζωοτροφών, ενώ συνεχίζεται με μεγάλη επιτυχία η παρασκευή φαρμάκων και χημικών προϊόντων, με γνωστότερο το αναλγητικό-παυσίπονο «αλγκόν» (με δραστική ουσία το ακετυλοσαλικυλικό οξύ), που είχε χαρακτηριστεί και σαν Ελληνική έκδοση της ασπιρίνης.
Ο Σωτήρης Σοφιανόπουλος (Αθήνα 1938) Έλληνας επιστήμονας, πολιτικός, επιχειρηματίας και πρώην οδηγός αγωνιστικών αυτοκινήτων. Είναι γνωστός και με το όνομα που έτρεχε στους αγώνες, σαν Είπωρχ. Έβγαλε το γυμνάσιο Αναβρύτων και σπούδασε χημικός στην Θεσσαλονίκη και την Θράκη. Εργάστηκε για πολλά χρόνια στην «ΧΡΩΠΕΙ» όπου ήταν και ο τελευταίος της ιδιοκτήτης. Το 1977 παρήγαγε στην Ζάκυνθο πετρέλαιο . Είναι ιδρυτής και πρόεδρος του κόμματος Ελληνισμού που παίρνει μέρος στις ελληνικές βουλευτικές εκλογές από το 1981. Αγωνιζόταν για πολλά χρόνια στους ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτων με μεγαλύτερη επιτυχία του η κατάκτηση του πανελλήνιου πρωταθλήματος ταχύτητας το 1968 και του πρωταθλήματος Ράλι το 1973.
Από το 1990 αφιερώθηκε στο ζήτημα των πανωτοκίων για τα οποία τελικά ο Άρειος Πάγος αποφάνθηκε το 1997 ότι είναι παράνομα. (!) Ειδικεύτηκε στην αναπτυξιακή έρευνα και τεχνολογία και μεταξύ άλλων κατασκεύασε τα πρώτα ελληνικά όπλα μετά το 1974. Είχε ξεκινήσει και την κατασκευή βαλλιστικών πυραύλων αλλά για τους γνωστούς λόγους (!) η παραγωγή σταμάτησε.
Στα εργαστήρια της ΧΡΩΠΕΙ ο Σοφιανόπουλος συνέθεσε και το προωθητικό υγρό πυραύλων Υδραζίνη. Στα ναυπηγεία Αυλίδος κατασκεύασε τορπιλακάτους που όμως η προσπάθεια για τους γνωστούς λόγους (!) δεν συνεχίστηκε. Προσκλήθηκε από τον τότε πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή να υποβάλει «οικονομικό υπόμνημα». Για λογαριασμό του Υπουργείου Εθνικής Αμύνης έφερε σε πέρας υλικό εφαρμοσμένης έρευνας υψηλοτάτης τεχνολογίας με άκρως απόρρητη σύμβαση, το οποίο χαρακτηρίστηκε εθνικό θέμα υψίστης ασφάλειας, αλλά ποτέ δεν προσκλήθηκε στις δοκιμές, για τους γνωστούς λόγους. (!)
Το 1972 απέδειξε ότι η σόγια ευδοκιμεί στη χώρα μας, αλλά ναυάγησαν για τους γνωστούς λόγους, (!) οι προσπάθειες του για βιομηχανική εκμετάλλευση. Κατασκεύασε το πρώτο εργοστάσιο παρασκευής πρωτεϊνούχων αλεύρων υψηλής περιεκτικότητας σε οξέα. Την τεχνολογία ζήτησε εκτός των άλλων κρατών και η Βουλγαρία με ανταλλαγή τεχνολογίας παραγωγής κιτρικού οξέος, αλλά το κράτος δεν επέτρεψε τη συνεργασία αυτή και διέταξε το κλείσιμο του εργοστασίου, για τους γνωστούς λόγους (!) Το 1977 παρήγαγε το πρώτο ελληνικό πετρέλαιο στο Κερί Ζακύνθου και κατέληξε στα δικαστήρια κατηγορούμενος από την κρατική μηχανή (!) παρ’ όλο που είχε πάρει δύο άδειες γι’ αυτό τον σκοπό, για τους γνωστούς λόγους (!) Μην με ρωτήσετε ποιοί είναι οι «γνωστοί λόγοι» άλλωστε γι’αυτό είναι «γνωστοί» κι όχι «άγνωστοι» αποκαλούνται, Μυστικές Εταιρίες, Στοές και Λαγούμια.
Ο Σωτήρης Σοφιανόπουλος (από την ιστοσελίδα που είχε στο διαδίκτυο)
Η Ελλάδα και η παραγωγή της έχει καταληστευτεί από τις τράπεζες με τα πανωτόκια που καθιέρωσε η Νέα Δημοκρατία με νόμο το 1980. Το ΠΑΣΟΚ με υπουργό οικονομικών τον Τσοβόλα τα συνέχισε. Με δικές μας ενέργειες αποδείξαμε την τοκογλυφία των τραπεζών και κατάφερε να ρίξει το νόμο 1083 και την 289 απόφαση της νομισματικής επιτροπής την οποία μεταξύ των άλλων υπέγραψε και ο Μάνος που έκανε το ένα εκατομμύριο σε 20 χρόνια 1 δις 24 εκατομμύρια. Το ΠΑΣΟΚ όμως επανέφερε τα πανωτόκια με νέο νόμο. Με τα πανωτόκια διέλυσαν την ελληνική παραγωγή και οδήγησαν την Ελλάδα στο να χρωστάει τεράστια ποσά. Το 1974 κάθε ‘Ελληνας χρωστούσε 11.300 δρχ για να ξεχρεώσει εσωτερικό και εξωτερικό χρέος και σήμερα χρωστάει 5.500.000 δρχ. Δηλαδή 550 φορές επάνω.
‘Εκλεισαν πάνω από 50.000 μικρές και μεγάλες, επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα να έχουμε φοβερή ανεργία και πολλοί ‘Ελληνες να ζουν στα όρια της φτώχειας. Οι νέοι μας απελπισμένοι, γιατί δε βρίσκουν δουλειά στρέφονται στα ναρκωτικά και στην πορνεία. Το ΠΑΣΟΚ υπέγραψε τις συμφωνίες στην κοινή αγορά για τη μείωση των αγροτών από 2,5 εκατομμύρια άτομα σε 700 χιλιάδες μόνον. Η Νέα Δημοκρατία τηρεί σιγή ιχθύος για το θέμα αυτό. Που θα απασχοληθούν το 1,8 εκατομμύρια άνθρωποι, που τους διώχνουν απ’ τη γεωργία και την κτηνοτροφία;
Τα ελληνικά φρούτα δεν εξάγονται, αλλά θάβονται στις χωματερές. Το γάλα έχει ποσόστωση μόνο εβδομήντα κιλά κατά κεφαλήν, ενώ η Πορτογαλία έχει πάρει 3 επιπλέον φορές και η Ισπανία 2,5 φορές. Αυτά είναι η προδοσία των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας, που εναλλάσσονται την εξουσία τα τελευταία 25 χρόνια. Πέρσι εισάγαμε από την κοινή αγορά κρέας, γάλα και τυρί αξίας 1 τρις 100 δις, αν παράξουμε αυτά τα προϊόντα στην Ελλάδα θα δημιουργηθούν τουλάχιστον 600.000 νέες θέσεις εργασίας, από τη ζωοτροφή τη ζωοπαραγωγή και τη βιομηχανική επεξεργασία γάλακτος, τυριού, κρέατος και δερμάτων. Επίσης απαιτούνται τουλάχιστον 40 χιλιάδες φορτηγά αυτοκίνητα ημερησίως.
Μας διοικούν με την τράπεζα και την εφορία
Εάν οι επιχειρήσεις, που έκλεισαν από τις τράπεζες, δοθούν πίσω στους ιδιοκτήτες τους και χρηματοδοτηθούν με το μέσο ευρωπαϊκό επιτόκιο, που είναι 1,2 έως 2 % μέσα σε έξι μήνες θα έχουν απασχοληθεί τουλάχιστον 400 χιλιάδες άτομα και μέσα σε δύο χρόνια οι εργαζόμενοι σ’ αυτές θα έχουν ξεπεράσει τα 1,5 εκατομμύρια ανθρώπους. Μ’ αυτόν τον τρόπο θα εξαλειφθεί μια για πάντα το πρόβλημα της ανεργίας στην Ελλάδα και θα λυθεί οριστικά το πρόβλημα των ταμείων που είναι χρεοκοπημένα (IKA κ.λ.π.) διότι θα εισπράξουν καινούρια χρήματα!
Πρέπει να γνωρίζουν οι Ελληνες ότι η Ελλάδα έχει όλες τις πρώτες ύλες που χρειάζεται ένας πολιτισμός, όπως πετρέλαιο. Η Eλλάς επιπλέει, κυριολεκτικά πάνω στο ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ! Το 1978 στη Ζάκυνθο και στη θέση Κερί, ο Σωτήριος Σοφιανόπουλος ξεκίνησε την άντληση αργού πετρελαίου και το ανθελληνικό κράτος με προσωπική εντολή του τότε υπουργού βιομηχανίας Μιλτιάδη Έβερτ του πέρασε δύο φορές χειροπέδες. Τις τελευταίες ημέρες διαβάζουμε καθημερινά για την ανακάλυψη (sic) των πετρελαίων στο Ιόνιο και τη Νότια Κρήτη. Τώρα πήραν χαμπάρι τα πετρέλαια στη δυτική Ελλάδα; Ή μήπως τώρα ήρθε η ώρα να τα εκμεταλλευτούν; Τα μυρίστηκαν πρώτοι οι άγγλοι το 1927, τα δοκίμασε το πολεμικό μας ναυτικό το 1928, η ιδιωτική τους εκμετάλλευση άρχισε το 1965 και η ζωή τους έκλεισε το 1979. Μια απίστευτη περιπέτεια του πρώην ιδιοκτήτη της ΧΡΩΠΕΙ. Εξόντωσαν τον επιστήμονα που ανακάλυψε το πετρέλαιο στο Κερί Ζακύνθου!
Πετρέλαια Ζακύνθου: Πρώτοι οι Άγγλοι μυρίστηκαν το πετρέλαιο της Ζακύνθου και πολύ αργότερα οι αναθυμιάσεις οδήγησαν εκεί και τη μύτη ενός επιχειρηματία: του ιδιοκτήτη της διαλυμένης σήμερα βιομηχανίας ΧΡΩΠΕΙ, Σωτήρη Σοφιανόπουλου. Το 1927 η αγγλική εταιρεία «NEAR EAST PETROLEUM COMPANY» έρχεται στη Ζάκυνθο, για να μελετήσει τις δυνατότητες αντλήσεως πετρελαίου. Δεν γίνεται όμως εντατική άντληση, των φρεατίων, γιατί λείπουν τά επαρκή μηχανήματα και οι δεξαμενές. Το 1928, η ελληνική κυβέρνηση στέλνει το τορπιλοβόλο «Πέργαμος» για να κάνει δοκιμές καύσεως. Η έκθεση που συντάσσεται καταλήγει σε ένα αισιόδοξο συμπέρασμα: «Εκ των ανωτέρω συνάγεται ότι τ’ αποτελέσματα των δοκιμών ήσαν ικανοποιητικά».Το 1965, ο Σωτήρης Σοφιανόπουλος επισκέπτεται για πρώτη φορά τη Ζάκυνθο και μαθαίνει ότι στο Κερί, σ’ ένα βάλτο 1.000 στρεμμάτων, υπάρχει πετρέλαιο! Τα χρόνια της δικτατορίας αποφασίζει να ασχοληθεί επιχειρηματικά με την υπόθεση της Ζακύνθου. Η χούντα είχε τότε παραχωρήσει άδεια για γεωτρήσεις στην αμερικανική εταιρεία ANCAR OIL. Ο Σωτήρης Σοφιανόπουλος συναντιέται στα γραφεία της ΧΡΩΠΕΙ με τον ελληνικής καταγωγής πρόεδρο της ΑΝΚΑΡΟΪΛ Στερτζ (Στέργιου), καταλήγουν σε συμφωνία και αποφασίζεται να γίνει το συντομότερο γεώτρηση βάθους 2.500 μέτρων: «Η ΑΝΚΑΡΟΪΛ και η ΧΡΩΠΕΙ θα είχαν ποσοστά επί της παραγωγής και της εκμετάλλευσης του πετρελαίου. Παρασκευή, θα ερχόταν ξανά ο Στερτζ για να υπογράψουμε τη σύμβαση και την Τρίτη γίνεται το πραξικόπημα στην Κύπρο. Ο Στερτζ δεν έρχεται και βέβαια η σύμβαση ναυαγεί. Γίνονται τα γνωστά, έρχεται η μεταπολίτευση και εγώ εξακολουθώ να ενδιαφέρομαι για τα πετρέλαια. Επισκέπτομαι τον καθηγητή Ζάχο, διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΠ (Δημόσια Επιχείρηση Πετρελαίου). Πραγματικά, στέλνει στη ΧΡΩΠΕΙ την άδεια να προχωρήσω τις εργασίες στο Κερί».
Ο Σωτήρης Σοφιανόπουλος πηγαίνει στη Ζάκυνθο και στήνει εκεί ένα κανονικό εργοτάξιο επανδρωμένο με μηχανικούς και τεχνικούς της ΧΡΩΠΕΙ. «Η μεγαλύτερη γεώτρηση που είχα κάνει ήταν βάθους 120 μέτρων το περισσότερο, όμως, πετρέλαιο έβγαινε από μια των 18 μέτρων. Πετρέλαιο χωρίς υδρόθειο, με βάση τη νάφθα. Έφτασα να βγάζω, ανάλογα με τις υδροστατικές πιέσεις, μέχρι και 70 βαρέλια πετρέλαιο την ημέρα. Για μήνες ολόκληρους τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά της ΧΡΩΠΕΙ κινούνταν με αυτό το καύσιμο, ενώ επί χρόνια μου ζητούσαν να τους πω το μυστικό – πώς δηλαδή, κατάφερα να βγάλω ντίζελ σε πρώτη φάση χωρίς διυλιστήριο!».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου