24ωρες... ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΧΩΡΙΣ ΟΡΙΑ...ΣΤΕΙΛΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΟΥ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΙΔΗΣΗ...Συνεχής ροή Ειδήσεων από όλο τον Κόσμο.. Σελίδα Ενημέρωσης Και Σάτιρας...

Δευτέρα

Πιερία-Θεσσαλονίκη με… δελφίνι.... Ο επιχειρηματίας Γιώργος Σαραφιανός, μιλάει στην «Ε» για το αληθινό του ενδιαφέρον



Ο επιχειρηματίας Γιώργος Σαραφιανός, μιλάει στην «Ε» για το αληθινό του ενδιαφέρον να «ενώσει» δια θαλάσσης την Πιερία με τη Θεσσαλονίκη και τις Σποράδες.


Την ώρα που έχει ανοίξει η μεγάλη κουβέντα για την αξιοποίηση του Ολύμπου και ήδη οι συζητήσεις έχουν «ανάψει», φτάνοντας μέχρι την…
κορυφή του, ένας άνθρωπος στην Πιερία κοιτάει, όχι προς το βουνό, αλλά προς τη θάλασσα.

Πρόκειται για τον κ. Γιώργο Σαραφιανό - Σάββα, ο οποίος ενδιαφέρεται να επενδύσει στον τομέα του τουρισμού, δημιουργώντας ακτοπλοϊκές γραμμές, οι οποίες θα.....
συνδέουν την Παραλία της Κατερίνης με τη Θεσσαλονίκη και τις Βόρειες Σποράδες. Άλλη μία κουβέντα που έχει ανοίξει εδώ και χρόνια: η θαλάσσια σύνδεση της Πιερίας με τους γείτονές της για τουριστικούς και εμπορευματικούς λόγους.
Με ενθουσιώδη λόγο ο κ. Σαραφιανός, δημότης Κατερίνης και κάτοικος Παραλίας από το 1994, αναφέρεται στα οφέλη μίας τέτοιας προοπτικής για την Πιερία αλλά και στα διαδικαστικά ζητήματα και τα εμπόδια που θα πρέπει να ξεπεραστούν ώστε η Σκάλα Κατερίνης να μετατραπεί από αλιευτικό καταφύγιο (όπως είναι χαρακτηρισμένη τώρα) σε λιμένας, προκειμένου να μπορεί να δεχτεί καράβι ή δελφίνι.
«Ο χαρακτηρισμός αυτός έπρεπε να είχε γίνει εδώ και καιρό», τονίζει ο κ. Σαραφιανός ο οποίος έχει ήδη ενημερώσει εγγράφως τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, την αντιπεριφερειάρχη Πιερίας, το Επιμελητήριο και το Λιμενικό Ταμείο αλλά και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, για την πρόθεσή της τεχνικής κατασκευαστικής εταιρείας «GL» στην οποία συμμετέχει και είναι πληρεξούσιος εκπρόσωπός της, να κάνει πραγματικότητα τη θαλάσσια σύνδεση της Πιερίας με τα νησιά των Σποράδων (κυρίως Σκιάθο και Σκόπελο) αλλά και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Μάλιστα, όπως είπε, συναντήθηκε τρεις φορές με τον πρόεδρο του ΕΒΕ Ηλία Χατζηχριστοδούλου ενώ συνάντηση είχε την προηγούμενη εβδομάδα και με την αντιπεριφερειάρχη Σοφία Μαυρίδου. «Και οι δύο εκφράστηκαν θετικά για ένα τέτοιο έργο ενώ απαντητική επιστολή δέχτηκε και από τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Παναγιώτη Σεϊτανίδη ο οποίος σημειώνει ότι θα συμμετέχει ως φορέας σε οποιαδήποτε επίσημη συζήτηση για το θέμα. Ο ενδιαφερόμενος επενδυτής, έκανε ειδική αναφορά και στον τ. νομάρχη Πιερίας, Γιώργο Παπαστεργίου, ο οποίος από την πρώτη στιγμή, έδειξε ζωηρό ενδιαφέρον για το εγχείρημα.
«Πρόθεσή μας είναι να κατασκευάσουμε την πλωτή εξέδρα όπου θα δένουν τα δελφίνια, το κόστος της οποίας ανέρχεται στις 250 χιλιάδες ευρώ. Ένα κόστος το οποίο θα επιβαρυνθεί εξ ολοκλήρου η εταιρεία μας εφόσον αναλάβουμε το έργο», ξεκαθαρίζει ο κ. Σαραφιανός. Ανάλογα έργα, η εταιρεία «GL» έχει κατασκευάσει στην Κέρκυρα, τη Λευκάδα και την Καλαμάτα.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η εταιρεία, σύμφωνα με τον κ. Σαραφιανό, διαθέτει 6 δελφίνια (flying dolphins) «τρεις κομέτες 140 θέσεων και τρεις κολχίδες 150 θέσεων», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά. «Τα δελφίνια είναι νηολογημένα και ζεσταίνουν μηχανές…» τονίζει με έμφαση ο κ. Σαραφιανός αναφερόμενος στην ετοιμότητα που έχει το επιχειρηματικό σχέδιο της εταιρίας και προσθέτει: «Πρόθεση μας είναι να δημιουργήσουμε ακτοπλοϊκές γραμμές που θα συνδέουν τα λιμάνια του Αγιόκαμπου, των Β. Σποράδων και της Θεσσαλονίκης και στο σχεδιασμό μας αυτό θέλουμε να εντάξουμε και την Παραλία Κατερίνης. Ο Αγιόκαμπος μέχρι πριν από ένα μήνα ήταν αλιευτικό καταφύγιο και μετά από συναντήσεις με τους αυτοδιοικητικούς παράγοντες της περιοχής και ενέργειες του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστού, της Αντιπεριφερειάρχη Ρένας Καλαριώτου και του δημάρχου Αγιάς Αντώνη Γκουντάρα , είναι πλέον και με ΦΕΚ, λιμάνι».
Ένας από τους φόβους που είχαν εκφραστεί και παλαιότερα αναφορικά με το ενδεχόμενο θαλάσσιας σύνδεσης της Πιερίας με άλλες περιοχές ήταν η διαρροή τουριστών προς αυτούς τους προορισμούς.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο κ. Σαραφιανός αναφέρει: «Ξέρετε πόσα πούλμαν φεύγουν κάθε μέρα το καλοκαίρι, από τουλάχιστον δύο τουριστικά γραφεία και πηγαίνουν Σποράδες; Κάνουν ένα μπάνιο μέσα στο λεωφορείο, άλλο ένα μπάνιο μέσα στο βαπόρι και άλλο ένα μπάνιο στη Σκιάθο και άλλα δύο μπάνια στο γυρισμό, κάνουν πέντε μπάνια. Πληρώνουν μάλιστα 70 ευρώ για να καθίσουν στη Σκιάθο μισή ώρα. Ούτως ή άλλως κάνουν από δω ημερήσιες εκδρομές οι τουρίστες.
Με τη θαλάσσια σύνδεση η απόσταση θα είναι μόλις δυόμιση ώρες και έτσι θα είναι κίνητρο όχι μόνο για ημερήσια εκδρομή προς τα εκεί αλλά και προς τα εδώ. Από τσιμεντούπολη που έχει μετατραπεί η Παραλία θα αναβαθμιστεί με τη θαλάσσια δρομολόγηση. Νομίζω ότι είναι δικαιολογία ότι θα φύγει ο τουρίστας, όταν καθημερινά αναχωρούν το καλοκαίρι 50 λεωφορεία από εδώ».
Σύμφωνα με το σχεδιασμό της εταιρίας “GL” μπορούν να γίνονται καθημερινές εκδρομές από αρχές Απριλίου έως τέλη Οκτωβρίου, ανάλογα με τον καιρό, με εισιτήριο που δεν θα ξεπερνάει τα 30 € με επιστροφή για τη Θεσσαλονίκη και 60 € με επιστροφή για τις Σποράδες. Μάλιστα η
«Νομίζω ότι τα πλεονεκτήματα της θαλάσσιας σύνδεσης είναι πάρα πολλά ειδικά σε περίοδο κρίσης. Αναλογιστείτε πόσο κοστίζει για παράδειγμα η μετάβαση στο Βόλο με αυτοκίνητο και από κει με το καράβι ή το δελφίνι για Σκιάθο», προσθέτει και σημειώνει ότι «είναι ακόμη ένα μέσο πρόσβασης και επίσκεψης του Ολύμπου και συμβάλλει στην τουριστική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Πιερίας και της Κεντρικής Μακεδονίας».
Όσο για την ενδεχόμενη ρύπανση που μπορεί να προκαλέσουν τα δελφίνια στο λιμάνι της Παραλίας ο κ. Σαραφιανός είναι κατηγορηματικός. «Δεν τίθεται θέμα ρύπανσης αφού τα λάδια και τα πετρέλαια δεν τα ρίχνουμε στη θάλασσα αλλά αντλούνται με ειδική αντλία στο κάθε λιμάνι».
Τις επόμενες ημέρες ο κ. Σαραφιανός θα συναντηθεί με το Γενικό Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής κ. Θάνο Πάλλη με θέμα την ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκη-Παραλία Κατερίνης-Πλαταμώνας-Αγιόκαμπος- Σκιάθος – Σκόπελος- Αλόννησος.
Δε διστάζει όμως να αναφερθεί στη διστακτικότητα με την οποία αντιμετωπίζουν την πρότασή του οι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης. «Ο τουρισμός είναι το τελευταίο χαρτί της Ελλάδας. Πρέπει να αξιοποιήσουμε κάθε δυνατότητα που έχουμε. Οι τουριστικοί φορείς θα πρέπει να πιέσουν και αυτοί με τη σειρά τους ώστε να η Παραλία να αποκτήσει θαλάσσια σύνδεση. Εγώ γνωστοποίησα την πρόθεση της εταιρίας μας να επενδύσει στον τουρισμό της Πιερίας αλλά αντί να με ψάχνουν, τους ψάχνω. Ακόμη δεν κατάφερα να συναντηθώ με το δήμαρχο Κατερίνης. Μίλησα μόνο με τη γραμματέα του…».

Η μελέτη του ΕΒΕ για τη βιωσιμότητα του εγχειρήματος
Το θέμα της θαλάσσιας σύνδεσης της Πιερίας με τη Θεσσαλονίκη, τη Χαλκιδική και τις Β. Σποράδες δεν είναι καινούριο αφού πριν από δύο χρόνια με πρωτοβουλία του ΕΒΕ είχε εκπονηθεί και παρουσιαστεί στους φορείς, μελέτη βιωσιμότητας ενός τέτοιου εγχειρήματος και μάλιστα υπήρχε πρόταση νηολόγησης δύο υδροπτέρυγων σε εφοπλιστές ή ενδιαφερόμενους φορείς.
Η μελέτη είχε εκπονηθεί από την ICAP Α.Ε. για λογαριασμό του Επιμελητηρίου Πιερίας και είχε ως αντικείμενο την αρχική εξέταση της εμπορικής και οικονομικής σκοπιμότητας της επένδυσης για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νομών Πιερίας, Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής και Βορείων Σποράδων.
Στην έρευνα αγοράς, που έγινε στο πλαίσιο της μελέτης σε δείγμα 1.200 κατοίκων των τεσσάρων νομών για να εξεταστεί η πρόθεση χρήσης πλωτού μεταφορικού μέσου για τη διασύνδεση των περιοχών αυτών, διαπιστώθηκε ότι ο λόγος μετάβασης από την Πιερία προς τη Χαλκιδική κατά την καλοκαιρινή περίοδο είναι για τους 66% των μετακινούμενων οι διακοπές και το μπάνιο, προς τη Θεσσαλονίκη για το 36% τα ψώνια και οι αγορές και για το 36% η ψυχαγωγία και η διασκέδαση, ενώ προς Βόρειες Σποράδες για το 89% είναι οι διακοπές και το μπάνιο. Από τη Θεσσαλονίκη προς την Πιερία το 58% των μετακινούμενων πηγαίνει για διακοπές ή μπάνιο και το 46% για ψυχαγωγία, διασκέδαση. Από τη Χαλκιδική στην Πιερία πηγαίνει το 44% για ψυχαγωγία, διασκέδαση και το 38% για κοινωνικούς λόγους ενώ από τις Βόρειες Σποράδες στην Πιερία πηγαίνουν το 57% για ψυχαγωγία, διασκέδαση και το 21% για κοινωνικούς λόγους.
Όσον αφορά τις προθέσεις των κατοίκων στη διερεύνηση πιθανότητας χρήσης των ακτοπλοϊκών συνδέσεων για μεταφορά επιβατών από και προς την Πιερία προέκυψε ότι από την Πιερία προς τη Χαλκιδική το 84% των μετακινούμενων θεωρεί αρκετά και πολύ πιθανό να χρησιμοποιεί πλοίο, από την Πιερία προς τις Β. Σποράδες το 80% και από Πιερία προς Θεσσαλονίκη το 67% θεωρεί αρκετά και πολύ πιθανόν να χρησιμοποιεί το πλοίο. Για μετακίνηση στην Πιερία, το 62% των μετακινούμενων από τις Β. Σποράδες θεωρεί αρκετά και πολύ πιθανόν να χρησιμοποιεί πλοίο, όπως και το 59% από τη Χαλκιδική και το 46% από τη Θεσσαλονίκη. Προκύπτει δηλαδή ότι η πρόθεση χρήσης των πλωτών μέσων εκ μέρους των κατοίκων του νομού Πιερίας για να μετακινηθούν προς τις υπόλοιπες περιοχές είναι μεγαλύτερη από την πρόθεση των κατοίκων των υπόλοιπων περιοχών να μετακινηθούν προς το νομό Πιερίας.

από ΕΠΤΑ-ΠΟΛΙΤΕΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου