24ωρες... ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΧΩΡΙΣ ΟΡΙΑ...ΣΤΕΙΛΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΟΥ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΙΔΗΣΗ...Συνεχής ροή Ειδήσεων από όλο τον Κόσμο.. Σελίδα Ενημέρωσης Και Σάτιρας...

Τετάρτη

ΠΟΥΣΤΑΡΑΔΕΣ ΠΕΘΑΝΑΤΕ ΚΟΣΜΟ ....ΑΛΗΤΕΣ.....ΚΑΙ ΣΑΣ ΕΙΠΑΜΕ ΑΛΛΑΞΤΕ ΔΟΥΛΕΙΑ




ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΝΑ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΦΕΙΛΕΤΗ ΣΕ ΤΡΙΤΟΥΣ...

Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα με την υπ΄αριθμ. 26/2016 απόφασή της έκρινε...
ότι είναι παράνομη η ανακοίνωση από τις εισπρακτικές εταιρείες «σε τρίτο - µη οφειλέτη» όπως είναι συγγενικά και φιλικά πρόσωπα, του συνόλου των στοιχείων που φορούν τον οφειλέτη.
Την Αρχή την απασχόλησε η εισπρακτική εταιρεία «Μέλλον Ανώνυμη Εταιρεία Ενημέρωσης Οφειλετών» με αφορμή την υποχρέωση που έχουν από τη 

νομοθεσία οι εισπρακτικές εταιρείες για καταγραφή των συνομιλιών τόσο με τους οφειλέτες όσο και με τα συγγενικά ή τρίτα πρόσωπα των οφειλετών που απαντούν στις τηλεφωνικές κλήσεις των εταιρειών αυτών.


Η Αρχή αναφέρει ότι κατά το παρελθόν είχε αποφανθεί ότι οι εισπρακτικές εταιρείες οφείλουν να ενημερώνουν τόσο για την ιδιότητά τους (εταιρεία ενημέρωσης) και για τα άλλα στοιχεία που προβλέπει ο νόμος 3758/2009 όσο και το γεγονός της καταγραφής της τηλεφωνικής συνομιλίας πριν από την έναρξη κάθε επικοινωνίας από οποιοδήποτε πρόσωπο και αν απαντηθεί η κλήση, δηλαδή είτε αυτή απαντηθεί από τον ίδιο τον οφειλέτη είτε από τρίτο πρόσωπο (συγγενή, φίλο, κ.λπ.).
Μάλιστα, η Αρχή ανέφερε ως παράδειγμα: 

«Τηλεφωνούµε από την εταιρεία Χ ή από την Τράπεζα Ψ και σας ενημερώνουμε ότι η συνομιλία µας καταγράφεται για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων σας. Θα μπορούσαµε να µιλήσουµε µε τον κύριο Φ;». Η καλούσα εταιρεία (σ.σ.: εισπρακτική εταιρεία) οφείλει καταρχάς να βεβαιωθεί για την ταυτότητα του καλούµενου, δηλαδή αν πρόκειται για τον ίδιο τον οφειλέτη ή τρίτο πρόσωπο, και µόνον στην πρώτη περίπτωση να προβεί σε ενηµέρωση σχετικά µε την οφειλή, ενώ στη δεύτερη περίπτωση θα πρέπει να διακόψει τη συνοµιλία. 

Ειδικότερα, στην τελευταία περίπτωση πρέπει να αποκαλύπτονται στο τρίτο πρόσωπο µόνο όσα στοιχεία είναι αναγκαία για τον σκοπό της ενηµέρωσής του σχετικά µε την καταγραφή και απαγορεύεται να ανακοινώνονται περαιτέρω στοιχεία σχετικά µε την ίδια την οφειλή (π.χ. ύψος και είδος οφειλής ή πότε αυτή κατέστη ληξιπρόθεσµη)».


Στη συνέχεια η εισπρακτική εταιρεία «Μέλλον» εξέφρασε αντιρρήσεις και ενημέρωσε την Αρχή ότι εκείνη ακολουθεί άλλη πρακτική και ειδικά όταν στις τηλεφωνικές κλήσεις απαντούν τρίτα συγγενικά και μη πρόσωπα και όχι ο οφειλέτης.

Κατόπιν αυτών, η Γενική Γραµµατεία Εµπορίου και Προστασίας Καταναλωτή κάλεσε την εταιρεία «Μέλλον» να προσκομίσει στοιχεία για τις υποθέσεις που όπως αναφέρει, «στην συντριπτική πλειοψηφία τους αφορούν το γεγονός ότι υπάλληλος της εταιρείας σε κλήση προς οφειλέτες που απαντήθηκαν από τρίτα πρόσωπα «δε συστήθηκε, δεν ανέφερε εκ µέρους ποιας εταιρείας καλεί και δεν ενηµέρωσε ότι η κλήση καταγράφεται», 

θεωρώντας ότι τα παραπάνω συνιστούν παράβαση της κείµενης νοµοθεσίας (ν. 3758/2009)», καθώς και της σχετική απόφασης της Αρχής.
Έτσι, η Αρχή κάλεσε σε ακρόαση την εισπρακτική εταιρεία «Μέλλον» αλλά και τον Ελληνικό Σύνδεσµο Εταιρειών Ενηµέρωσης και ∆ιαπραγµάτευσης Απαιτήσεων. Κατά την συνάντηση αυτή, η εν λόγω εισπρακτική εταιρεία μεταξύ των άλλων υπέβαλε αίτημα να της χορηγηθεί από την Αρχή άδεια για ενηµέρωση των τρίτων - µη οφειλετών (συγγενών, φίλων κ.λπ. που βρίσκονται στην κατοικία του οφειλέτη) κατά τις τηλεφωνικές της κλήσεις προς τους οφειλέτες.


Η Αρχή αναφέρει κατ΄ αρχάς, στην υπ΄ αριθμ. 26/2016απόφασή της ότι σύμφωνα με το νόμο για την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και της ιδιωτικής ζωής (Ν. 3471/2006) και την Ευρωπαϊκή νομοθεσία «επιτρέπεται η καταγραφή συνδιαλέξεων και των συναφών δεδοµένων κίνησης, όταν πραγµατοποιούνται κατά τη διάρκεια νόµιµης επαγγελµατικής πρακτικής ...υπό την προϋπόθεση ότι και τα δύο µέρη, µετά από προηγούµενη ενηµέρωση σχετικά µε το σκοπό της καταγραφής, παρέχουν τη συγκατάθεσή τους...».


Παράλληλα, αναφέρει η Αρχή ότι ειδικοί νόµοι (όπως είναι ο ν. 3758/2009 για τις εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις) θα πρέπει να ερµηνεύονται υπό το πρίσµα του ατοµικού δικαιώµατος της προστασίας των προσωπικών δεδοµένων (άρθρο 9Α του Σ.) και της οµοίως συνταγµατικά κατοχυρωµένης (άρθρο 25 του Σ.) αρχής της αναλογικότητας υπό την ειδικότερη έκφανση της αναγκαιότητας που αποτελεί και βασική αρχή του δικαίου της προστασίας των προσωπικών δεδοµένων».


Σχετικά με την τηλεφωνική επικοινωνία των εισπρακτικών εταιρειών µε τρίτο πρόσωπο - µη οφειλέτη, η Αρχή αναφέρει ότι οι σχετικές νομοθετικές διατάξεις «πρέπει να ερµηνευθούν υπό το πρίσµα της αρχής της αναλογικότητας, και δη της ειδικότερης έκφανσης αυτής, της αναγκαιότητας, αλλά και υπό το πρίσµα της αρχής του σκοπού (ν. 2472/1997), η οποία, δεδοµένου ότι ο σκοπός στην επικοινωνία µε τον τρίτο είναι η τηλεφωνική ανεύρεση του οφειλέτη, περιορίζει τα δεδοµένα που πρέπει να ανακοινώνονται στο πλαίσιο αποκλειστικά του σκοπού αυτού».


Και υπογραμμίζει η Αρχή «η ανακοίνωση σε τρίτο - µη οφειλέτη του συνόλου των στοιχείων που επιβάλλει ο ν. 3758/2009 για την ενηµέρωση του οφειλέτη δεν είναι νόµιµη» και συνεχίζει ότι το νομοθετικό πλαίσιο που προβλέπει ότι η κάθε εισπρακτική εταιρεία «οφείλει να ενηµερώνει τόσο για την ιδιότητά του (εταιρεία ενηµέρωσης ή δανειστής) και τα λοιπά στοιχεία που προβλέπονται στο ν. 3758/2009 όσο και το γεγονός της καταγραφής πριν από την έναρξη κάθε επικοινωνίας από οποιοδήποτε πρόσωπο και αν απαντηθεί η κλήση, δηλαδή είτε αυτή απαντηθεί από τον ίδιο τον οφειλέτη είτε από τρίτο πρόσωπο ...»

θίγεται υπέρµετρα ο οφειλέτης από την συνεπαγόµενη αποκάλυψη σε τρίτους (συνηθέστερα στους οικείους του) της αναζήτησής του από εισπρακτική εταιρεία προφανώς για ληξιπρόθεσµη οφειλή του».
Μετά απ΄ όλα αυτά, λόγω μείζονος σημασίας των ζητημάτων που ανακύπτουν σχετικά με τα θέματα του τρόπου ενημέρωσης των εισπρακτικών εταιρειών και ειδικά προς τρίτα συγγενικά και μη πρόσωπα, το όλο θέμα παραπέμφθηκε στον σχηματισμό της Ολομέλειας της Αρχής προς οριστική κρίση.


Ακόμη, αναφέρει η Αρχή, ότι έχουν υποβληθεί στις υπηρεσίες της «αρκετές σε αριθµό καταγγελίες οφειλετών, πολλοί μάλιστα εκ των οποίων επικαλούνται ότι από την όχληση αυτή πιέστηκαν συγγενείς τους (π.χ. άρρωστοι γονείς τους) σε βαθµό διακινδύνευσης της υγείας τους και ότι δηµιουργήθηκαν ενδοοικογενειακά προβλήµατα».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Ερώτηση του Χαρίλαου Τζαμακλή για τις απαράδεκτες πρακτικές των ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ εις βάρος των πολιτών



Ο Χάρης Τζαμακλής συνέταξε και κατέθεσε ερώτηση, την οποία συνυπέγραψαν και άλλοι 25 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, για τις εισπρακτικές εταιρίες και τις παράνομες πρακτικές που υιοθετούν προσβάλλοντας, εκφοβίζοντας και ασκώντας ψυχολογική πίεση στους πολίτες.
Στην ερώτησή του προς τα αρμόδια υπουργεία Οικονομικών, Δικαιοσύνης και Οικονομίας, επισημαίνεται η ανάγκη επιβολής κυρώσεων κατά των εισπρακτικών εταιριών και αυστηροποίησης του νομικού πλαισίου λειτουργίας τους, αλλά και η ανάγκη επίσπευσης της ρύθμισης για τα «κόκκινα δάνεια» των τραπεζών, σύμφωνα και με την προγραμματική δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ.


Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:




ΕΡΩΤΗΣΗ


Προς τους κ.κ. Υπουργούς:


1. Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού,
2. Οικονομικών και
3. Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
………………..




Θέμα: «Επιβολή κυρώσεων κατά των εισπρακτικών εταιρειών που παραβαίνουν το νόμο. Αυστηροποίηση του νομικού πλαισίου λειτουργίας των εισπρακτικών εταιρειών. Επίσπευση δρομολόγησης λύσεων. Επίσπευση ρύθμισης για τα «κόκκινα δάνεια».


Με το Ν. 3758/2009 «περί εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις» θεσπίσθηκε πλαίσιο για τη λειτουργία των περιώνυμων «εισπρακτικών εταιρειών», οι απαράδεκτες μέθοδοι των οποίων είχαν προκαλέσει μεγάλες κοινωνικές αντιδράσεις. Παρά τη θέσπιση νομοθετικού πλαισίου, οι μέθοδοι δεν άλλαξαν και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να αυστηροποιηθεί η νομοθεσία με τη θέσπιση και νέων διατάξεων με το Ν. 4038/2012 (πρόβλεψη επιβολής προστίμων, πρόβλεψη προσωρινής ή οριστικής διαγραφής από το οικείο Μητρώο).
Οι απαράδεκτες μέθοδοι των εταιρειών αυτών παρά την πρόσφατη πολιτική αλλαγή δεν έχουν διαφοροποιηθεί. Αντιθέτως, έχουν ενταθεί σε «ποιότητα» και ποσότητα. Εξακολουθούν να χρησιμοποιούν αθέμιτα και παραπλανητικά μέσα κατά την «ενημέρωση» των οφειλετών, να προσβάλλουν την προσωπικότητά τους, να εκφοβίζουν, να απειλούν, να ασκούν ψυχολογική πίεση. Με τις μεθόδους αυτές, προκαλούν, εκτός από εύλογες αντιδράσεις, το κοινό αίσθημα και δημιουργούν την εντύπωση ότι τίποτε δεν έχει αλλάξει στο πολιτικό τοπίο της χώρας. Οι πολίτες εύλογα αναρωτιούνται αν και με την παρούσα κυβέρνηση το πρόβλημα θα παραμείνει οξύ και άλυτο.
Η καταφυγή των οχλουμένων πολιτών στη Δικαιοσύνη, μολονότι ήδη έχει νομολογηθεί (υπ’ αρ. 1437/2014 απόφαση του Εφετείου Αθηνών) ότι παράνομα και υπαίτια λόγω ελλιπούς ενημέρωσης οι τράπεζες διαβιβάζουν στις εισπρακτικές εταιρείες τα προσωπικά δεδομένα των οφειλετών τους και οι τελευταίες επίσης παράνομα τα επεξεργάζονται – χρησιμοποιούν καλώντας τους δια τηλεφώνου, απαιτεί χρόνο και χρήμα. Για τον λόγο αυτόν, δεν προκρίνεται ως λύση από τους οχλούμενους οφειλέτες.
Λαμβάνοντας υπ’ όψιν ως δεδομένα:
α. ότι ούτε οι τράπεζες, ούτε πολύ περισσότερο οι εισπρακτικές εταιρείες πρόκειται να αλλάξουν μεθόδους, παρά τη γενική κοινωνική κατακραυγή, το ισχύον θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας και το δεδικασμένο για την παράνομη επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων των οχλουμένων οφειλετών,
β. ότι η καταφυγή των οχλουμένων πολιτών στη Δικαιοσύνη δεν μπορεί να αποτελέσει λύση για το ζήτημα
και θεωρώντας ότι επιβάλλεται - με πολιτική προσέγγιση και με πολιτικούς όρους – αφ’ ενός η τήρηση και αφ’ ετέρου η περαιτέρω αυστηροποίηση του ισχύοντος νομικού πλαισίου για:
α. να επισπευσθεί η δρομολόγηση λύσεων στην κατεύθυνση του σεβασμού της προσωπικότητας των οφειλετών, της παύσης των εκφοβισμών, των απειλών και της άσκησης ψυχολογικών πιέσεων και
β. να αναστραφεί η αίσθηση των πολιτών σχετικά με την αλλαγή του τοπίου στη χώρα, ενόψει μάλιστα και της προγραμματικής δέσμευσης του ΣΥΡΙΖΑ για ρύθμιση των «κόκκινων δανείων»
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ.κ. Υπουργοί
1. Προτίθενται να επιβάλουν τις προβλεπόμενες κυρώσεις σε περιπτώσεις παράβασης του νόμου και, αν κριθεί αναγκαίο, να θεσπίσουν αυστηρότερες;
2. Προτίθενται να επισπεύσουν τη δρομολόγηση λύσεων – και νομοθετικών - στην κατεύθυνση του σεβασμού της προσωπικότητας των οφειλετών, της παύσης των εκφοβισμών, των απειλών και της άσκησης ψυχολογικών πιέσεων;
3. Προτίθενται να επισπεύσουν τη ρύθμιση για τα «κόκκινα δάνεια» των τραπεζών έτσι, ώστε να «αφαιρεθεί» εν τοις πράγμασι το αντικείμενο των εισπρακτικών εταιρειών;


Οι ερωτώντες βουλευτές


Χαρίλαος Τζαμακλής


Ελισσάβετ (Μπέττυ) Σκούφα


Ηρώ Διώτη


Βασιλική Κατριβάνου


Γιάννης Σταθάς


Μιχάλης Κριτσωτάκης


Δημήτρης Εμμανουηλίδης


Ευγενία Ουζουνίδου


Γιώργος Ουρσουζίδης


Χρυσούλα Κατσαβριά - Σιωροπούλου


Θανάσης Σκούμας


Χαρά Καφαντάρη


Θανάσης Πετράκος


Γεράσιμος Μπαλαούρας


Κατερίνα Ιγγλέζη


Γιώργος Ψυχογιός


Κώστας Ζαχαριάς


Ιωάννης Δ. Μιχελογιαννάκης
Ευστάθιος Γιαννακίδης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου