Ήττα της λογοκρισίας ή δήλωση μετανοίας;


Κανονικά, και με τις κομμένες σκηνές, θα προβάλλεται τελικά το βίντεο του σκηνοθέτη Κώστα Γαβρά, το οποίο παρουσιάζεται στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης, στη γυάλινη αίθουσα του Παρθενώνα, όπως ανακοίνωσε ο Δ.Παντερμαλής μετά από συνάντησή του με τον σκηνοθέτη. Οι επίμαχες σκηνές είχαν κοπεί μετά από έντονες αντιδράσεις της Εκκλησίας.

Ο πρόεδρος του Μουσείου της Ακρόπολης καθηγητής Δημήτρης Παντερμαλής συνομίλησε την Τρίτη με τον κ. Γαβρά.

Μετά την συνάντηση έκανε την εξής δήλωση: «Μετά από εκτενή διάλογο και ανάλυση που έγινε γύρω από τις ιστορικές αναφορές και την καλλιτεχνική παρουσίασή τους, ο κ. Γαβράς διευκρίνισε απολύτως ότι στην επίμαχη σκηνή του φιλμ δεν απεικόνιζε ούτε υπονοούσε ότι οι καταστροφές έγιναν από ιερείς, αλλά από ανθρώπους της εποχής.

Κατόπιν αυτής της αυτονόητης διευκρίνισης του κ. Γαβρά, την οποία ως ιστορική αποτύπωση αποδέχεται το Μουσείο, το ενημερωτικό φιλμ θα συνεχίσει να προβάλλεται κανονικά».

ΚΕΝΤΡΙ : "Με την πρώτη ματιά φαίνεται σαν ήττα της σκοταδιστικής λογοκρισίας, καθώς το ντοκυμαντέρ του γνωστού μας σκηνοθέτη θα προβάλλεται ατόφιο και χωρίς περικοπές.

Όμως, για να πω την αλήθεια, δεν μου άρεσε το απολογητικό ύφος του Γαβρά, που έπαιξε τον ρόλο της δήλωσης μετανοίας... Εγώ αυτό καταλαβαίνω όταν διαβάζω στο in.gr τον πρόεδρο του Μουσείου να δηλώνει ότι : "ο κ. Γαβράς διευκρίνησε απολύτως ότι στην επίμαχη σκηνή του φιλμ δεν απεικόνιζε ούτε υπονοούσε ότι οι καταστροφές έγιναν από ιερείς... Κατόπιν αυτής της ΑΥΤΟΝΟΗΤΗΣ(;) ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗΣ του κ.Γαβρά... το ενημερωτικό φιλμ θα συνεχίσει να προβάλλεται κανονικά".

Εσάς δεν σας φαίνεται ότι ο καλός μας Παντερμαλής λέει ορθά-κοφτά ότι χωρίς την "αυτονόητη διευκρίνηση", ολόκληρο φιλμ γιόκ;

Σας αφιερώνω λοιπόν, από την μονή Εσφιγμένου στο Άγιο Όρος μια εικόνα ενός ανθρώπου της εποχής, που συμπτωματικά ΤΥΓΧΑΝΕΙ να είναι ο Άγιος Νικόλαος... Η αγιογραφία έχει το επίγραμμα : "Ο Άγιοc Cηντρίβη τα ίδολα".