Συγκεκριμένα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητεί από το Ευρωδικαστήριο να αναγνωρίσει ότι η Ελλάδα, με την επιβολή περιορισμών στην έκδοση αδειών κυκλοφορίας οχημάτων δημόσιας χρήσης και ιδιωτικών βυτιοφόρων,....
παραβιάζει τη Συνθήκη για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ειδικότερα, επικαλείται το άρθρο 4 του νόμου 383/1976, τα άρθρα 6 και 7 του νόμου 3054/2002, τις υπουργικές αποφάσεις περί εφαρμογής των εν λόγω νόμων, καθώς και την επιβολή σταθερών κομίστρων (εντός ορισμένων ορίων) για τις υπηρεσίες μεταφοράς που παρέχονται από φορτηγά δημοσίας χρήσεως και υποστηρίζει ότι παραβιάζεται το άρθρο 49 (πρώην 43 ΣΕΚ) της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής ΄Ένωσης.
Πιο αναλυτικά, η Κομισιόν διαπιστώνει:
Παραβίαση του άρθρου 49 ΕΚ (Ελευθερία εγκατάστασης):
1. H Επιτροπή φρονεί ότι η εξάρτηση της χορήγησης νέων αδειών Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης (ΦΔΧ) από τις μη αντικειμενικά προσδιοριζόμενες "μεταφορικές ανάγκες της χώρας" περιορίζει την ελευθερία εγκατάστασης των οδικών εμπορευματικών μεταφορέων στην Ελλάδα.
2. Η υποχρέωση επιβολής καθορισμένων κομίστρων με ανώτατα και κατώτατα όρια αποθαρρύνει αφενός τις αλλοδαπές επιχειρήσεις από την πρόσβαση στην αγορά οδικών εμπορευματικών μεταφορών ή/και στην ελληνική αγορά εμπορίας πετρελαιοειδών και, αφετέρου, εμποδίζει τις ήδη εγκατεστημένες στην ελληνική επικράτεια επιχειρήσεις να αναπτύξουν τις δραστηριότητές τους.
3. Ο ν. 3054/2002 δίνει τη δυνατότητα στην ελληνική κυβέρνηση να ελέγχει τον αριθμό των κυκλοφορούντων βυτιοφόρων ιδιωτικής χρήση και κατά συνέπεια αποσκοπεί όχι μόνο στην διατήρηση του κλειστού χαρακτήρα του επαγγέλματος των μεταφορέων πετρελαιοειδών αλλά και στη διατήρηση της δυναμικής κάθε εταιρίας που δραστηριοποιείται στην εν λόγω αγορά. Ο διοικητικός καθορισμός του αριθμού των βυτιοφόρων των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών δεν είναι αναγκαίος για την προσαρμογή των εν λόγω επιχειρήσεων στις συνθήκες της αγοράς ούτε δικαιολογείται από λόγους δημόσιας (οδικής) ασφάλειας και δημόσιας υγείας.
Παραβίαση του άρθρου 81 ΕΚ (Ελεύθερος ανταγωνισμός)
Ο καθορισμός από την Ελληνική Πολιτεία μόνο κατώτατων ορίων κομίστρου για τη μεταφορά υγρών καυσίμων με ΦΔΧ αυτοκίνητα δε συμβιβάζεται με τους κανόνες του ελεύθερου ανταγωνισμού και επομένως πρέπει άμεσα να καταργηθεί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου